۱۵:۴۱ ۱۴۰۰/۵/۱۹

برای هنرمند تره هم خرد نمی‌کنند

برای هنرمند تره هم خرد نمی‌کنند

رییس انجمن خوشنویسان مرکز مازندران گفت: برای هنرمند تره که خرد نمی‌کنید حداقل واکسنشان را بزنید.

به گزارش کاسپین24|  پیام غضنفری رییس انجمن خوشنویسان مرکز مازندران با بیان اینکه هنرمندان در گذشته قدر و منزلت داشتند و حتی در جنگ‌ها آن‌ها را پنهان می‌کردند تا جانشان در امان باشد، گفت: این روز‌ها کسی برای هنرمندان تره هم خرد نمی‌کند.

او افزود: مسئولان در جلسات حرف‌ها و قول‌هایی خوبی برای حمایت از هنر و هنرمند می‌دهند، اما این قول‌ها در عمل محقق نمی‌شود.

رییس انجمن خوشنویسان مرکز مازندران ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی کلاس‌ها و نمایشگاه‌ها برای اعضای انجمن خوشنویسان تقاضای ۲۰ میلیون تومان وام کردیم، اما هنوز هیچ خبری نشده است.

غضنفری گفت: همزمان با شیوع کرونا کلاس‌های آموزش خوشنویسی هم تعطیل شد و، چون امکان برگزاری کلاس به شکل مجازی برای این رشته وجود ندارد مدرسان هنر خوشنویسی درآمدی ندارند.

او افزود: بخشی از درآمد اعضای انجمن خوشنویسی پیش از شیوع کرونا از برگزاری آزمون‌ها بدست می‌آمد که بعد از لغو آزمون‌ها این کانال کسب درآمد برای اساتید و ناظران هم بسته شد.

رییس انجمن خوشنویسان مرکز مازندران گفت: متاسفانه سه سال است که انجمن هیچ پولی از اداره فرهنگ و ارشاد دریافت نکرده است در حالی که در بند پنجم فصل دوم برنامه و بودجه مصوب شده است مبلغی برای کمک به انجمن‌های مختلف درنظر گرفته شود.

غضنفری گفت: مطالبه ۶ میلیون تومانی انجمن از سال ۱۳۹۷ هنوز روی پرداخت نشده است که با توجه به ارزش پولی الان دیگر ارزش چندانی ندارد.

او افزود: برای قدردانی از پیشکسوتان خوشنویسی استان برنامه‌ریزی می‌شود، اما چون بودجه و اعتباری برای این کار اختصاص داده نمی‌شود هنرمند برای ادامه فعالیت بی انگیزه شده است.

رییس انجمن خوشنویسان مرکز مازندران با ابراز تاسف از اینکه بنظر می‌رسد هنرمند باید بمیرد تا اجر و قرب پیدا کند گفت: حداقل واکسن هنرمندان که تعدادشان محدود است را تزریق کنید.

انجمن خوشنویسان مرکز مازندران در سال ۱۳۶۷ آغاز به‌کار کرد و در حال حاضر ۱۰۴ عضو دارنده مدرک ممتاز به بالا دارد.


منبع: باشگاه خبرنگاران