۱۷:۴۸ ۱۳۹۷/۹/۱۰
دکتر یوسف نژاد مطرح کرد:

برخی از قوانین کشور موثر نیستند

برخی از قوانین کشور موثر نیستند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قوانین بسیاری برای برطرف کردن امور مردمی وجود دارد گفت: بسیاری از قوانین وضع شده مجلس نیازمند بازنگری است.

علی اصغر یوسف‌نژاد،اظهار داشت: نمایندگان بعد از فرآیند انتخابات مقابل قرآن سوگند یاد می‌کنند که به وظایف و تکالیف قانون اساسی عمل کنند که وظایفشان سنگین‌تر می‌شود و باید ساده زیستی، ایستادگی در مقابل ظلم ایشان را نمایندگان به عنوان الگو قرار دهند.

وی با بیان اینکه نمایندگان تلاش دارند به روند وظایف نهادهای اجرایی کمک ومساعدت شود بیان کرد:برخی ها فکر می کنند نماینده یعنی کار اجرایی اما نماینده در کنارمسئولان اجرایی پیگیر امور است و برای برطرف کردن مشکلات می‌تواند به عنوان حلقه وصل ایفای نقش کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در خانه ملت افزود: اکنون تورم قانون داریم و برخی از قوانین قبلی موثر نبود و چارچوب و زوایای کار دیده نشد که باید قوانین بازنگری و نظارت مجلس نیز دراین راستا بیشتر شوند.

یوسف نژاد گفت: با توجه به مسائل بین المللی، تحریم‌ها، فروش نفت و برخی مسائل دیگر، شرایط مملکت خاص است که هزینه کردن پول و اعتبارات در حد ضرورت تا کارایی و راندمان داشته باشد.

وی ادامه داد: چند روز آینده بودجه 98 توسط معاون رئیس جمهور تقدیم مجلس می‌شودکه برای ما چهار نکته میزان فروش نفت روزانه، قیمت نفت دربازار جهانی، قیمت ارز و میزان درآمدهای مالیاتی اهمیت دارد که باید بودجه واقع بینانه باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مازندران یک کلان شهر است که از استاندار جدید می‌خواهیم که مسائل اساسی استان را شناسایی و با زمان بندی برای رفع مشکلات اقدام کند که در شرایط فعلی به دولت و مردم کمک کنیم.

یوسف نژاد افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین ظرفیت مملکت ما نیروی انسانی، مدیران، بدنه دولت و دستگاه‌های اجرایی هستند که بسیاری تلاش می‌کنند آن را ضعیف جلوه دهند که باید از این سرمایه و اندوخته فکری آنان بهترین استفاده کنیم.

وی بیان کرد: 17 هزار هکتار آب بندان در مازندران داریم که اگر لایروبی شود و وام در اختیار کشاورزان قرار گیرد در اقتصاد روستا بسیارتاثیرگذار است که پیگیر این مهم هستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان گفت: شش هزار میلیارد تومان به نهادهای فرهنگی اختصاص می‌یابد که باید در این مسیر استفاده شود تا توطئه‌های دشمنان خنثی شود.

وی افزود: مسائل کشاورزان و باغداران میاندورود و بحث مالی شهرداری سورک نیز در حال پیگیری است تا بتوانیم شاهد توسعه پایدار در این منطقه باشیم.