۱۶:۰۵ ۱۴۰۲/۱/۱۷

برنامه جامع فرهنگی و اجتماعی ساحل در حال نهایی شدن است

برنامه جامع فرهنگی و اجتماعی ساحل در حال نهایی شدن است

استاندار مازندران گفت: برنامه جامع فرهنگی و اجتماعی برای ایجاد امنیت و سلامت خانواده در ساحل در دست تدوین و نهایی شدن است.

به گزارش کاسپین24 | سید محمود حسینی‌پور روز پنجشنبه در حاشیه جلسه ستاد راهبردی مدیریت فرهنگی و اجتماعی سواحل خزر در سالن دفتر استانداری غرب مازندران با بیان این که، در این طرح نقش نهادهای فرهنگی استان مشخص شده است، افزود با توجه به آزادسازی سواحل، این استان نیازمند یک مرز فرهنگی در سواحل است.

وی اظهارداشت: دراین ارتباط به دکتر محمد عباسی معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی کشور یادآوری های لازم انجام شد تا بودجه لازم را اختصاص دهند و با این راهبرد طرح حفاظت از امنیت اجتماعی ساحل استان با را مردمی می‌کنیم.

مقام عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: مردم ولایت مدار و متدین استان اجازه یکه تازی به عناصری که می خواهند ارزش‌های انقلاب اسلامی و اسلام را در این استان زیر پا بگذارند، نمی دهند.

استاندار مازندران یادآور شد: این طرح فرهنگی به زودی آماده می شود تا بتوانیم در فضای استان اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی اقتصاد را مهم‌ترین موضوع در بحث دریا اعلام کرد و گفت: برای اقتصاد دریا محور و سواحل نیرزبرنامه جداگانه داریم و در آینده نزدیک به مردم استان اطلاع رسانی می شود.

حسینی پور ادامه داد: در جلسه یادشده همچنین موضوع ناجیان غریق مطرح شد که در استان مازندران سال گذشته برنامه خوبی انجام شد و امسال نیز برنامه خوبی داریم و مسوولیت هر واحدی را تعریف کردیم.

به گفته وی جمعیت هلال احمر مسوولیت حفاظت و صیانت از مردم در سواحل را عهده دار است و نهادهای دیگر را هم به این مجموعه کمک خواهند کرد.

استاندار مازندران بیان کرد: برای زیر ساخت های ساحل مازندران هم از ۶ ماه قبل کارگروهی با حضور کارشناسانی از نهادهای منابع طبیعی، محیط زیست و حقوقدانان برجسته استان تشکیل شد و مشغول کار هستند که بعد از تدوین برنامه مربوطه می توان تحولی بزرگی در اقتصاد مازندران ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد : این طرح در حال نهایی شدن است و برای تصویب به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است.

استان مازندران ۳۳۸ کیلومتر ساحل در ۱۵ شهرستان از ساری تا رامسر در غرب مازندران و استان گیلان دارای ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی در ۹ شهرستان از چابکسر در شرق استان گرفته تا آستارا در غرب و استان گلستان افزون بر یکصد کیلومتر ساحل دارد که در شهرستان های بندرگز، بندرترکمن و گمیشان واقع شده است.

بر اساس تحقیقات انجام شده بیش از ۸۰ درصد مسافران به مازندران برای استفاده از دریا به این استان سفر می کنند.

استان مازندران سالانه میزبان میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.


منبع : ایرنا