۲۱:۱۶ ۱۴۰۱/۱۰/۶
وزیر آموزش و پرورش :

برنامه دیپلماسی آموزشی آموزش و پرورش در مازندران تدوین خواهد شد

برنامه دیپلماسی آموزشی آموزش و پرورش در مازندران تدوین خواهد شد

یوسف نوری،گفت: در کمتر از ۱۵ روز آینده برنامه دیپلماسی آموزشی آموزش و پرورش در مازندران تدوین خواهد شد وبا این اقدام استان های مرزی کشور در مازندران برای اجرای طرح های بین المللی پژوهشی گردهم خواهند آمد.

به گزارش کاسپین24| یوسف نوری شامگاه سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مدرسه در دست ساخت ابن سینا آمل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نسبت به تقویت دانشگاه فرهنگیان مازندران نگاه ویژه ای داریم و ساز و کارهای اصولی برای افزایش رشته در این دانشگاه در دست بررسی است.

وی ادامه داد: افزایش کیفیت آموزشی در استان مورد توجه مسوولان وزارت آموزش و پرورش است و برای تحقق این امر برنامه ویژه ای داریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مازندران ظرفیت شگفت انگیزی در اجرای طرح های آموزشی و پژوهشی دارد که باید برای توسعه این بخش بیشتر تلاش کنیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که رویدادهای مهم بین المللی آموزشگاهی را با حضور کشورهای مختلف جهان در مازندران برگزار کند و با اجرای طرح های از این دست آموزش و پرورش در دیار علویان جهش قابل توجهی خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیشرفت فیزیکی مطلوب طرح های آموزشی در دست ساخت در آمل، گفت: از محل اعتبارات ملی برای تکمیل مدرسه ابن سینا این شهر که اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اقدام خواهد شد.

نوری افزود: همچنین ۲ مدرسه دیگر در آمل در دست ساخت قرار دارد که طبق زمان‌بندی برای تکمیل این طرح ها اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: به طور حتم با تکمیل طرح های در دست ساخت آمل مدرسه ۲ شیفت در این شهر در کمترین زمان ممکن برچیده خواهد شد.

مازندران سه هزار و ۹۰۰ مدرسه، ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۲۲ هزار معلم دارد.