۱۴:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۲۷

برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مازندران مجازی برگزار می‌شود

برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مازندران مجازی برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برنامه‌ریزی برای برگزاری پنج هزار و ششصد برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت که بیشتر برنامه‌های این هفته به خاطر شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش کاسپین24|  سردار عبدالله ملکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران شعار امسال گرامیداشت دفاع مقدس را " ما مقتدریم " عنوان کرد و افزود : برنامه های در نظر گرفته شده در زمینه های فرهنگی ، هنری و ورزشی است و حتی یادواره های شهدا هم به صورت مجازی برگزار خواهد شد .

وی با بیان این که ۹۰۰ راوی دفاع مقدس در برنامه های مختلف استان حماسه ، رشادت ها ، برادری و ایستادگی رزمندگان در خط مقدم و پشتیبانی زنان را روایت می کنند ، گفت : دیدار با ۷۰۰ خانواده شهید ، رزمنده ، جانباز و آزاده از سوی مسئولان و فرماندهان نیروهای مسلح در استان نیز از دیگر برنامه‌ های هفته دفاع مقدس استان است.

سردار ملکی بر لزوم توجه شهرداران ، بخشداران و فرمانداران در فضا سازی محیطی دفاع مقدس در مازندران تاکید کرد و بیان داشت : از آن جایی که امسال همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح برگزار نمی شود ، مهم ترین برنامه هفته تجلیل از ۵۰ هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس در استان است که به صورت ویدئوکنفرانسی روز سه شنبه سی ام شهریور با حضور رئیس جمهوری در ساری برگزار خواهد شد.

وی برگزاری و اجرای یادواره های شهداء ، نشست های بصیرتی ، همایش پیشکسوتان دفاع مقدس ، تلاوت نور ، دیدار با خانواده شهداء ، جانبازان ،ایثارگران و دیدار با نماینده ولی فقیه را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در مازندران برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس معرفی کرد .

 سردار ملکی گفت : برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در پارک موزه دفاع مقدس ساری و نواختن زنگ مقاومت هم از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در مازندران است.

وی با تاکید بر این که فرهنگ ایثار و شهادت همواره باید در ذهن و دل ملت بزرگ ایران بویژه نسل جدید باقی بماند ، افزود : دفاع مقدس گنجینه ای سرشار از قداست ها و ارزش هایی است که هر یک برای اصلاح یک جامعه و رشد و تعالی آن می تواند نقطه اثر باشد.

مدیرکل حف ظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت : سالروز حماسه بزرگ هشت ساله ملت ایران اسلامی بهانه ای برای قدرشناسی از افتخارآفرینان این ملت است که یاد و نام شان تا ابد جاودانه خواهد ماند.

وی با بیان این نکته که در سال های اخیر برنامه های هفته دفاع مقدس از حالت دولتی به مردمی رسیده است، افزود : ما باید قدر مردم را در شرائط سخت و فشار های اقتصادی امروز جامعه کشورمان بدانیم و مسئولان باید نوکری خود را به مردم اثبات کنند و الگوی خدمت بی منت به مردم ، شهدا و آرمان های آنان در هشت سال جنگ تحمیلی است.

مازندران تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.


منبع: ایرنا