۱۴:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۲۲
وعده‌ی وزیر

برنج شمال خریداری می شود

برنج شمال خریداری می شود

وزیر جهاد کشاورزی از تأمین خط اعتباری برای خرید برنج توسط بانک مرکزی و ابلاغ به بانک کشاورزی خبرداد .

به گزارش کاسپین24 | وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه تاکنون ۶ میلیون تن گندم از گندمکاران کشور خریداری شده است، گفت: ۹۰ هزار میلیارد تومان ارزش گندم‌های خریداری شده است.

او افزود: ۵۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده و پرداخت مابقی نیز در دستور کار است.

محمدعلی نیکبخت گفت: مقرر شده است وزارت نفت مابقی وجه گندم که باید به کشاورزان پرداخت شود را تامین کند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان گندم تولیدی خود را تحویل می‌دهند اما با تاخیر مطالبات خود را می‌گیرند که با دستور رئیس جمهور مقرر شد فاصله دریافت گندم و پرداخت وجه آن به کشاورزان را به حداقل برسانیم.

او افزود: قیمت هر کیلوگرم گندم همان ۱۵ هزار تومان است که ابلاغ شده و ملاک خرید و پرداخت مطالبات نیز بر اساس این قیمت انجام می‌شود.

نیکبخت با بیان اینکه اولویت وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولید داخل و تولید کننده داخلی است، ادامه داد: اگر میخواهیم به تنظیم بازار برسیم و امنیت غذایی ۸۵ میلیون نفر را تامین کنیم باید از تولید به تامین کالا برسیم و تنظیم بازار اتفاق بیفتد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نگاه این وزارت خانه به داخل است و در تصمیم گیری‌هایی که در خصوص واردات یا صادرات گرفته می‌شود به تولید داخل و تولید کننده داخلی توجه خواهیم کرد.

او افزود: انتقال وظیفه تنظیم بازار به وزارت کشاورزی برای این نیست که برای تامین کالا نگاه به واردات داشته باشد و محصول از خارج وارد شود بلکه آنچه مهم است این است که تنظیم کالا باید در داخل تامین شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اولین سفر استانی بعد از ۲۴ روز آغاز به کار در وزارتخانه را به شمال کشور داشتم که نشان از اهمیت این استان‌ها دارد.

نیکبخت افزود: مازندران بخشی مهمی از نیاز داخل و بازار صادراتی محصولاتی مانند برنج، مرکبات، چای، ماهیان و طیور را تامین می‌کند به همین دلیل در تولید و سرمایه گذاری و اشتغال جایگاه ویژه‌ای دارد.

او ادامه داد: با توجه به ظرفیت استان موظف به پشتیبانی از کشاورزان هستیم و هدف ما هم حمایت از تولید داخل و تولید کننده داخل است.

وزیر جهاد کشاورزی به اهمیت آب بندان‌ها در تامین آب زراعی مازندران اشاره کرد و گفت: اعتبار خاصی برای توسعه آب بندان‌ها اختصاص خواهد یافت.


منبع : باشگاه خبرنگاران