۱۹:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
معاون استاندار :

برنج های انبار شده ازکشاورزان خریداری شود

برنج های انبار شده ازکشاورزان خریداری شود

در جلسه کارگروه اقدام مشترک استان که در جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد، بر تأمین و توزیع گوشت قرمز، مرغ و میوه در استان و خرید برنج از کشاورزان تأکید شد.

به گزارش کاسپین24 | حسن خیریانپور بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه اقدام مشترک کشاورزی مازندران در مرکز تحقیقات جهادکشاورزی مازندران با تأکید بر نظارت بر نانوایی‌ها و کیفیت پخت نان و جلوگیری از تعطیلات خودسرانه نانوایی‌های استان، گفت: تأمین میوه شب عید شامل سیب و پرتقال از طریق تعاون روستایی استان مورد پیگیری قرار گیرد و در ایام پایانی سال با تعدد مراکز توزیع، مشکلی در توزیع میوه شب عید نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه لازم است میوه شب عید از کیفیت خوبی برخوردار باشد، ادامه داد: از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تأمین گوشت قرمز مورد نیاز استان بهره‌گیری شود و پیگیری‌های لازم از طریق سازمان جهاد کشاورزی برای تأمین گوشت قرمز گرم و منجمد برای شهروندان مازندرانی انجام گیرد و از هفته‌های آینده به‌وفور در فروشگاه‌های سطح استان توزیع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران برای تأمین گوشت قرمز گرم پیشنهاد کرد می‌توان در صورت امکان و فراهم بودن زیرساخت‌ها در ازای صادرات محصولات کشاورزی به قزاقستان و سایر کشورها، دام زنده وارد کرد و پس از کشتار در کشتارگاه‌ها در فروشگاه‌های سطح استان توزیع شود.

خیریانپور اظهار کرد: در روزهای آینده مراکز خرید برنج در استان آغاز بکار کنند و گزارش خرید روزانه به استانداری اعلام شود.

وی بانک کشاورزی و بانک توسعه تعاون را موظف کرد برای تأمین منابع مالی خرید برنج بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه با استانداری اقدامات لازم را انجام دهند و تعاون روستایی استان نیز در این زمینه ورود پیدا کند و شهرستان‌ها با نصب بنر مراکز خرید برنج را به شهروندان اطلاع‌رسانی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تأکید کرد: از ابتدای اسفند تا ۱۵ اسفندماه گوشت مرغ به‌وفور در استان توزیع شود.

بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این جلسه گفت: در ایام پایانی سال مازندران میزبان حجم وسیعی از مسافران نوروزی است و ازآنجایی‌که خدمات زیادی به این تعداد از مسافران ارائه می‌دهیم لازم است از امکانات ملی برخوردار باشیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه جهاد کشاورزی استان مازندران خدمات ملی به مسافران ارائه می‌دهد نیازمند حمایت‌های ملی هم است و باید از سهم بیشتری در اقلام اساسی برخوردار شود.


منبع : فارس