۱۶:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۷
عضو هیئت رئیسه مجلس مطرح کرد:

برندهای ایرانی سه دهم درصد در تجارت جهانی نقش دارند

برندهای ایرانی سه دهم درصد در تجارت جهانی نقش دارند

کاسپین24/عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ،گفت:برندهای ایرانی سه دهم درصد در تجارت جهانی نقش دارند.

به گزارش کاسپین24،علی اصغر یوسف نژاد با اشاره به سابقه حدود ۵۰ ساله صندوق ضمانت توسعه صادرات، عملکرد چندساله این صندوق توسعه را خوب برشمرد و گفت: در مازندران از نظر تولید مشکل نداریم ولی در حوزه عرضه چالش داریم.

وی با بیان اینکه برای عرضه کالاها در حوزه کشورهای همسایه باید ورود پیدا کنیم گفت: عدد ۲.۵ در هزار میلیارد دلار بازار کشورهای همسایه ناچیز و صفر است و این مسئله ریشه در عدم وجود زیرساخت ها، برندسازی، توانمندبودن، مالیات و غیزه است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی، ریسک تجاری در حوزه صادرات بالا است و در این شرایط صندوق ضمانت و خدمات بیمه ای باید پشتوانه ای برای صادرات باشد زیرا فضای کسب و کار ناقص، ریسک بالای تجاری از جمله موانع فراروی به شمار می رود.

یوسف نژاد با تاکید براینکه بخش خصوصی باید اعتبار و اعتماد را در جامعه هدف ایجاد کند گفت: از نظر برند سازی برای صادرات بسیار ضعیف هستیم و در حال بخش عمده تجارت جهانی دست ۱۰ درصد برندهای معتبر است و برندهای ایرانی سه دهم درصد در تجارت جهانی نقش دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقویت بخش خصوصی، تقویت و تعامل با کشورهای همسایه را برای توسعه تجارت ضروری دانست و گفت: تجارت یک علم به شمار می رود و با شیوه های سنتی نمی توان در این عرصه موفق بود.

وی گفت: در شرایطی کنونی که مشکل انتقال پول و ریسک بالای تجاری را شاهد هستیم پوشش و خدمات بیمه ای می تواند سبب مشوق برای صادرکنندگان شود.


منبع:مهر