۱۰:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۳۰

برگزاری پویش نذر خون در مازندران

برگزاری پویش نذر خون در مازندران

‌پویش نذر خون از ابتدای محرم تا پایان صفر، همزمان با سراسر کشور در مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش کاسپین24| دکتر ذوالفقار تقوی مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه پویش نذر خون از ابتدای محرم تا پایان صفر همزمان با سراسر کشور در مازندران برگزار می‌شود، گفت: با توجه به راه اندازی این پویش و نیاز مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی، مشارکت بیشتر مردم در مراکز انتقال خون ضروری است.

او افزود: همه ۱۱ پایگاه ثابت انتقال خون مازندران در ماه‌های محرم و صفر امسال فعال بوده و به دلیل برگزار نشدن مراسم مذهبی گروه‌های سیار انتقال خون فعالیتی ندارند.

دکتر تقوی با بیان اینکه برای زمان اهدای خون در پایگاه ساری شیف شب گذاشتیم و بقیه پایگاه‌ها طبق روال قبل فعال هستند، گفت: مرکز انتقال خون ساری، شب اول محرم تا شب عاشورا از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲۲ شب فعال بوده و آماده دریافت خون از مردم است.

مدیرکل انتقال خون مازندران ادامه داد: شیوع ویروس کرونا که میزان اهدای خون را کاهش داده و با توجه به نیاز مراکز درمانی از مردم می‌خواهیم در طرح نذر خون شرکت کنند.

او افزود: برای اینکه از تجمع در پایگاه‌ها جلوگیری شود سامانه نوبت دهی الکترونیکی فعال بوده و مردم پس از ثبت نام، دریافت نوبت و کد رهگیری می توانند در ساعت تعیین شده بدون معطلی خون اهدا کنند.

دکتر تقوی با بیان اینکه مردم هنگام مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون باید کارت ملی به همراه داشته باشند، گفت: یکهزار و ۱۷۳ واحد خون روز‌های تاسوعا و عاشورا پارسال در مازندران اهدا شده بود و امسال با توجه به ویروس کرونا انتظار داریم مردم اهدای خون را فراموش نکنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران افزود: پروتکل و دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون رعایت می‌شود و مردم با خیال راحت می‌توانند برای اهدای خون اقدام کنند.

او گفت: بهبود یافتگان کرونا از ابتدای اردیبهشت تا دیروز چهارشنبه ۲۹ مرداد ماه ۳۲۴ واحد پلاسما اهدا کردند و این پلاسما برای درمان بیماران کرونایی به مراکز درمانی ارسال شد.

مدیرکل انتقال خون مازندران افزود: بیماران کرونایی که یک ماه از بهبودی آن‌های گذشته می توانند با مراجعه به پایگاه انتقال خون بابل پس از انجام آزمایش‌های لازم، پلاسما اهدا کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان