۲۲:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۱

برگزاری 218 کنسرت در مازندران

برگزاری 218 کنسرت در مازندران

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از صدور مجوز ۲۱۸ اجرای موسیقی صحنه ای در قالب کنسرت طی سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | محمد روحی افزود: تلاش برای بسترسازی مناسب برای حضور هنرمندان و فعالان هنری و سینمایی از برنامه‌ها است و از این رو در صدد تسهیل فرآیند رسیدگی به امور هنرمندان و به تبع آن صدور مجوزهای قانونی در حوزه‌های مختلف هنری و سینمایی هستیم.

وی گفت: در سال جاری ۲۱۸ مجوز اجرای موسیقی صحنه‌ای (کنسرت) پاپ، سنتی، محلی و ۱۱ مجوز اجرای موسیقی آموزشی پژوهشی در استان صادر شد و مجوز تأسیس ۱۱ آموزشگاه آزاد موسیقی نیز صادر شده است.

وی افزود: همچنین صدور مجوز ۲۰ آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی و یک نگارخانه در شش ماه نخست سال، صدور مجوز برگزاری بیش از ۲۱ نمایشگاه و یک جشنواره هنرهای تجسمی در استان، صدور مجوز اجرای ۴۰۴ نمایش صحنه‌ای، خیابانی، آئینی در شش ماهه نخست سال و صدور مجوز ساخت ۱۶ فیلم کوتاه داستانی و چهار فیلم مستند از دیگر اقدامات است.

روحی ادامه داد: برپایی دو جشنواره و رویداد سینمایی استانی، سه نمایشگاه و رویداد حوزه مد و لباس، صدور مجوز تأسیس چهار مؤسسه تک منظوره هنری (مد و لباس، موسیقی و هنرهای تجسمی)، صدور ۳۲ کارت صلاحیت تدریس مدرسان رشته‌های مختلف هنری از دیگر اقدامات این واحد است.


منبع : مهر