۱۷:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۳
استاندار مازندران

بندر فریدونکنار باید فعال شود

بندر فریدونکنار باید فعال شود

استاندار مازندران گفت: امروز بندر فریدونکنار به محل صادرات و واردات در حوزه‌های مختلف تبدیل شد. هم اکنون ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت آن استفاده می‌شود. سال جدید باید فعالیت آن را ۲۵ درصد افزایش دهیم چون در رشد تولید و مهار تورم اثر دارد.

به گزارش کاسپین24 | سید محمود حسینی‌پور در آیین آغازعملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب فریدونکنار که در سالن اجتماعات شهید رجایی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی کارشناسان در آینده‌ای نزدیک جنگ آب را در دنیا خواهیم داشت. در کشور خودمان حتی درگیری و تنش آبی را در برخی استان‌ها مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید در حوزه آب، کشت، تولید و اصلاح الگوی مصرف، برنامه بسیار جامعی در مازندران داشته باشیم، افزود: برای تهدیدات فاضلاب در بستر دریا، محیط زیست و سفره‌های زیرزمینی مطالعات استراتژیک در سطح دنیا انجام شد و در استان هم مطالعات خوبی در این زمینه در قرارداد با دانشگاه‌ها انجام دادیم که کافی نیست و باید متناسب نیاز روز، پاسخگوباشیم.

استاندار مازندران، افزود: بحث تصفیه خانه آب در مازندران با توجه به ظرفیت‌های حال حاضر استان متاسفانه متناسب با نیازهایمان دیده نشد.

این مسئول با اشاره به سخنان نوروزی رهبر انقلاب و تاکید ایشان در کاهش تورم، یادآور شد: اکنون به آن نقطه رسیدیم که می‌توانیم تورم را مهار کنیم. امسال همین پروژه‌ای که در فریدونکنار اجرا شد در کاهش تورم نقش فراوانی دارد. قرار است در این طرح بیش از ۲ هزار میلیارد سرمایه گذاری شود و این ارتباط مستقیمی با رشد اقتصادی شهرستان دارد و به تبع این رشد اقتصادی، شاهد کاهش تورم خواهیم بود.

حسینی‌پور با اعلام اینکه رشد اقتصادی در مازندران بیش از ۱۰ سال منفی بود که در سال ۱۴۰۱ خوشبختانه با رشد اقتصادی سه درصدی مواجه بودیم، گفت: رشد اقتصادی استان مازندران با وجود سه بندر اقتصادی در کنار دریا در مقایسه با دیگر استان‌ها منفی بود در رفع این موارد باید همت مضاعف شود.

مقام عالی دولت در مازندران گفت: به منظور توسعه اقتصادی همه رودخانه‌های این استان باید تبدیل به منطقه گردشگری شود. مازندران بیش از ۹۰۰ آب بندان دارد که همه باید مقصد گردشگری و متناسب با علم روز لایروبی شوند.


منبع : ایسنا