۱۳:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۲۸
مدیرعامل بنیاد برکت:

بنیاد مستضعفان روزانه یکهزارشغل درکشورایجاد می‌کند

بنیاد مستضعفان روزانه یکهزارشغل درکشورایجاد می‌کند

بنیاد مستضعفان روزانه با افتتاح ۳۰۰ طرح در کشور ، هر روز یکهزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

به گزارش کاسپین24| سیدامیرحسین مدنی درمراسم افتتاح طرح مشارکت اقتصادی بنگاه محوربرکت درشهرک صنعتی جویبار افزود:امسال سیزدهمین سال فعالیت بنیاد برکت است که ابتدا باماهیت فعالیت دربخش عمرانی آغاز به کار کرد و ازهمان ابتدای فعالیت تکلیف شد که یکهزارمدرسه بسازد که تا کنون یکهزار و ۹۰۰ مدرسه ساخته است.

وی ادامه داد:بنیادبرکت دربخش های مختلف عمرانی هم فعالیت داشت وبیش از یکهزار و ۵۰۰ مسجد وموسسه فرهنگی ،بیش از ۱۲ بیمارستان و بیش از ۲۴۰ خانه سلامت وبهداشت درکشورساخته شده است.

مدنی گفت:درتلاش هستیم که بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین هم بسازیم ضمن این که پروژه آبرسانی برای یکهزار روستا درمرحله اجرا است که تاکنون مشکل آب ۵۰۰ روستا برطرف شد وامکان اشتغالزایی درهشت هزار روستا نیزدردستورکارقرارگرفته است .

وی با اشاره به قرارداشتن درسال جهش تولید،افزود:افرادی که علی رغم شرایط موجود درعرصه تولید فعالیت می کنند، بسیارارزشمند هستند.افرادجامعه اکنون سرمایه های خود رادربورس،دلار و سکه درمدت زمان کوتاهی افزایش می دهند اماافرادی که درتولید تمام انرژی خود رامی گذارند تادرچرخه اقتصادی سهم داشته باشند ،بسیار ارزشمند هستند.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت:بنیادهرساله دربخش های مختلف بنگاه اقتصادی فعالیت وبه تولیدکنندگان وسرمایه گذاران کمک می کند،ولی اصلا دربخش کارآفرینی تولیدکنندگان دخالتی ندارد چون در طرح های مشارکتی فقط سهم ۴۹ درصدی دارد وهرزمان هم تولیدکننده به شرایط مناسب اقتصادی برسد،می تواند همکاریش را با بنیاد قطع کند.

وی با اظهار این که بنیاد درحوزه ای که نیازبه سرمایه گذاری باشد،ورود می کند،افزود:امسال درحوزه کشاورزی هم که با مشکلات واردات مواجه هستیم ، فعالیت خود را آغازمی کنیم.

طرح مشارکت اقتصادی بنگاه محوربرکت با سرمایه گذاری بیش ازهفت میلیارد تومان درشهرک صنعتی جویبار به بهره برداری رسید. ۴۰ درصد از منابع این سرمایه گذاری از محل تسهیلات تامین شده و بقیه آورده سرمایه گذار و مشارکت بنیاد برکت است .

با افتتاح این طرح برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

منبع:ایرنا