۱۴:۵۶ ۱۴۰۱/۳/۱۸

بورسی شدن بزرگ ترین تولید کننده کاغذ ایران

بورسی شدن بزرگ ترین تولید کننده کاغذ ایران

سرپرست شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی از فراهم شدن مقدمات اولیه برای عرضه سهام بزرگترین کارخانه تولید کاغذ کشور در بورس خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | فروزان مهر در بازدید از شرکت‌های صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: اقدامات لازم در خصوص تغییر اساسنامه منطبق با الزامات بورس انجام شده است و پس از انتخاب حسابرس و بازرس معتمد بورس با تکمیل نظامات کنترل داخلی و کمیته حسابرسی، امیدواریم عرضه خرد سهام این شرکت با هماهنگی بانک ملی از طریق آگهی مزایده عمومی انجام شود.

به گفته فروزان این شرکت با بازیابی توان از دست رفته خود می تواند در آینده ای نزدیک، یک سوم نیاز کشور را به کاغذ تامین کند.

شركت صنايع چوب و كاغذ مازندران بزرگترين توليد كننده كاغذ در ايران با ظرفيت ۱۷۵ هزار تن شامل ۹۰ هزار تن كاغذ روزنامه و چاپ و تحرير و ۸۵ هزار تن كاغذ فلوتينگ است که با سرمايه گذاری ۶۰۰ ميليون دلاری مرداد ماه ۱۳۷۶ بهره برداری شد.

سرپرست شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به انعقاد ۲ قرارداد شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در سال ۱۴۰۱ با وزارت آموزش و پرورش و کشور عراق اشاره کرد و گفت: یکی از این قراداد‌ها که پس از سال‌ها به نتیجه رسید مربوط به وزارت آموزش و پرورش با ارزش بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان است.

بر اساس این قرارداد شرکت چوب و کاغذ موظف شد ۳۰ هزار تن کاغذ مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش را برای چاپ کتاب های درسی تامین کند.

به گفته فروزان مهر انعقاد قرارداد با کشور عراق به ارزش ۱۲ میلیون یورو نیز دیگر اقدام مهم شرکت چوب و کاغذ مازندران برای صادرات کاغذ ایرانی است که این امر باعث افزایش تولید و سودآوری بیشتر شرکت خواهد شد.

شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا بانک ملی با ۵۸ درصد، صندوق بازنشستگی کشوری با ۲۴ درصد و شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی با ۱۸ درصد سهامداران شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران هستند.


منبع : باشگاه خبرنگاران