۱۳:۲۳ ۱۴۰۲/۵/۹

بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ حکم جایگزین حبس توسط محاکم قضایی مازندران صادر شد

بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ حکم جایگزین حبس توسط محاکم قضایی مازندران صادر شد

رییس کل دادگستری مازندران بر کاهش جمعیت کیفری زندان های استان تاکید کرد و گفت: در سه ماهه سال جاری ۲ هزار و ۲۷۱ حکم جایگزین حبس توسط محاکم قضایی استان صادر شده است.

به گزارش کاسپین24 | حجت الاسلام محمد صادق اکبری صبح دوشنبه در حاشیه جلسه هیئت استانی نظارت، هماهنگی و پیگیری که با محوریت ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: زندان، مناسب افرادی است که جامعه از آزادی آنها متضرر می‌شود و شایسته است در خصوص افرادی که ضرورتی برای زندانی شدن آنها وجود ندارد از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شود.

وی افزود: ریاست معزز قوه قضائیه نیز بر کاهش ورودی افراد به زندان با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس به ویژه در حوزه الزام به انجام خدمات عمومی تاکید داشته‌اند که این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا کاهش ورودی به زندان‌های استان را شاهد باشیم.

حجت الاسلام اکبری تاکید کرد: آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های کاهش جمعیت کیفری و قوانین و مقررات موجود در این خصوص کاملاً گویاست و بر این اساس باید با مدیریت رؤسای دادگستری، دادستان‌ها و قضات مرتبط از اعزام افرادی که نیازی به معرفی آنها به زندان وجود ندارد، اجتناب شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران ادامه داد: بهینه سازی و تکمیل امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری دادرسی الکترونیک در بستر مجازی باید در دستور کار اداره کل زندان‌های استان قرار گیرد.

حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: حتی یک زندانی با وضعیت نامشخص نباید در زندان‌های استان بلاتکلیف باقی بماند و این مهم همچون گذشته باید مورد توجه ویژه مسئولان ذیربط قرار گیرد.


منبع : مهر