۱۴:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۱۵

بیش از ۹۵درصد نوآموزان مازندران سنجش سلامت شدند

بیش از ۹۵درصد نوآموزان مازندران سنجش سلامت شدند

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران از سنجش سلامت ۹۷ درصد نوآموزان این استان برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش کاسپین24| محمد جعفری روز دوشنبه از پیش‌بینی سنجش سلامت بیش از ۴۵ هزار دانش‌آموز ورودی پایه اول برای آغاز سال تحصیلی جدید در مازندران خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان ورودی پایه اول در ۳۱ پایگاه استان در دست اجرا است و تا پایان شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت، از خانواده‌ها خواست در فرصت باقی مانده نسبت به شرکت در طرح سنجش سلامت نوآموزان خود اقدام کنند.

وی شمار دانش‌آموران استثنایی مازندران را هشت هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۲ هزار و ۷۵۰ دانش‌آموز استثنایی با نیازهای ویژه در ۵۲ باب آموزشگاه استان مشغول تحصیل هستند و بقیه در سطح مدارس عادی تحصیل می کنند.

دانش‌آموزان استثنایی با نیازهای ویژه به افراد ناشنوا، نابینا، معلول جسمی و حرکتی شدید و کم توان ذهنی گفته می‌شود.

وی کمبود معلم را از عمده مشکلات فراروی عنوان کرد و گفت که آموزش و پرورش استثنایی مازندران هم‌اکنون با کمبود ۱۶۶ معلم مواجه است و با توجه به بازنشستگی ۸۰ معلم تا پایان امسال، برای جبران و کمبود نیروی آموزشی باید فکر اساسی شود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران بر لزوم کمبود نیروهای آموزشی در مدارس استثنایی مازندران تاکید کرد و گفت: برای رفع این مشکل پیگیری‌های لازم صورت گرفته و تاکنون مجوز جذب نیروهای حقالتدریس به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

جعفری، بیشترین کمبود معلم را مربوط به مقطع ابتدایی دانست و افزود: در صورت صدور مجوز و جذب ۷۰ نیروی حق‌التدریس جدید، نیاز آموزشی در مدارس استثنایی مازندران در سال تجحصیلی جدید رفع خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به کمبود نیروهای توانبخشی درمدارس استثنایی مازندران، افزود: می‌توان با جذب نیروهای فارغ‌التحصیل سایر مراکز دانشگاهی در رشته‌های گفتار و کار درمانی، کمبود نیرو در این بخش را جبران کرد.

وی از پیگیری‌های لازم برای جذب این نیروها برای گذراندن طرح‌های آموزشی به مدت ۲ سال در مدارس استثنایی مازندران خبر داد و گفت که در صورت تحقق این مهم، کمبود نیرو در این بخش نیز رفع خواهد شد.

مازندران امسال در مقاطع مختلف تحصیلی ۵۱۹ هزار و ۹۷۱ دانش‌آموز دارد.


منبع: ایرنا