۱۴:۴۳ ۱۴۰۰/۲/۷
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تأمین سلامت دانش پژوهان کشور دغدغه جدی است

تأمین سلامت دانش پژوهان کشور دغدغه جدی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: باتوجه به تشدید شرایط کرونایی دولت باید تدابیر حفاظتی مناسبی را برای تأمین سلامت دانش آموزان و دانشجویان شرکت کننده در آزمون‌ها اجرا کند.

به گزارش کاسپین24 | علی کریمی فیروزجایی اظهار داشت: در میانه اوج گیری موج چهارم کرونا تأمین سلامت سرمایه‌های فکری کشور در واحدهای آموزشی دغدغه جدی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم در این ارتباط خاطر نشان کرد: سهل انگاری احتمالی در باره تأمین سلامت دانش آموزان و دانشجویان در برابر ویروس جهشی و مرگبار کرونا پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم بابل با تاکید بر لزوم توسعه آموزش‌های مجازی در کشور افزود: نباید به بهانه امتحانات آخر سال تحصیلی سلامت سرمایه‌های مولد کشور با خطر مواجه شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با اتخاذ تدابیر اصولی آزمون‌های پایه‌های محوری مدارس باید در چند روز متوالی وبا رعایت اصول کامل بهداشتی برگزار شود.

عضو خانه ملت با تاکید بر مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره حفظ سلامتی دانش آموزان و دانشجویان گفت: مسئولیت تأمین سلامتی فعالان عرصه تعلیم و تربیت ودانش پژوهان کشور با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

کریمی فیروزجایی با اشاره به اهمیت نوآوری در عرصه‌های علمی خاطر نشان کرد: باید با روزآمد سازی دانش افزایی از تجهیزات نوین آموزشی در این زمینه بهره برد. این مسئول پارلمانی با تاکید بر نقش مهم اساتید دانشگاه‌ها و معلمان در روند توسعه همه جانبه کشور افزود: نقشه راه توسعه علمی کشور بر مبنای تمرکز بر نخبگان و فرهیختگان در حال تدوین است.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور محور بودن سلامت در فرآیند توسعه پایدار را خاطر نشان کرد وافزود: حفظ و پایداری سامانه‌های فکری و معرفتی کشور در بستر ارزشهای انسانی و اسلامی ضرورت اساسی است.

کریمی فیروزجایی تصریح کرد: توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور مرهون تلاش نخبگان و اثربخشی هدایت‌های عالمانه مراجع و رهبری فرزانه انقلاب است.



منبع: مهر