۱۶:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۶
استاندار مازندران خبر داد؛

تائید لایحه منطقه آزاد مازندران در شورای نگهبان

تائید لایحه منطقه آزاد مازندران در شورای نگهبان

استاندار مازندران از تایید لایحه منطقه آزاد مازندران در شورای نگهبان خبر داد .

به گزارش کاسپین24 | سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تأئید ایجاد منطقه آزاد تجاری مازندران توسط شورای نگهبان اظهار کرد: موضوع منطقه آزاد مازندران، موضوعی است تاکنون دو مرحله در گذشته اقدام شد و در مجلس شورای اسلامی هم مطرح شد اما رای لازم را نیاورد.

وی افزود: با توجه به رویکرد دولت مردمی سیزدهم در حوزه ارتباط با کشورهای حوزه دریای خزر یکی از بسترهای مهمی که می‌توانست که برای ارتقای فعالیت تجاری و اقتصادی با این کشورها برای مازندران مزیت‌های زیادی داشته باشد که مجددا پیگیری شد دولت نیز این مهم انجام داد.

استاندار مازندران با بیان اینکه کارهای مهمی انجام شد تا بتوانیم سه منطقه مهم استان بندر امیرآباد بهشهر، چپکرود در بابلسر و بندر نوشهر را در دستور کار قرار دهیم، اضافه کرد: با همکاری مجموعه نمایندگان مازندران در نهایت این طرح به تصویب رسید، البته مراحل مختلفی داشت.

حسینی‌پور ادامه داد: هم در شورای نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بحث‌های جدی در این زمینه شد و در نهایت با ایراداتی که شورای نگهبان گرفت و مجددا به مجلس شورای اسلامی برگردانده شده رفع مشکل شد و منطقه آزاد توسط شورای هیات تایید شد که این اتقاق مهم را به مردم استان تبریک می‌گوییم.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد با بهره‌گیری از مزایایی ازجمله معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، نبود تشریفات دست و پا گیر ارزی و اداری، تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات با جذب سرمایه‌گداری خارجی و انتقال فناوری به توسعه استان و ویژه‌ای خواهد کرد.

استاندار مازندران یادآور شد: به‌دلیل شرایط اقتصادی و تسهیلات گوناگونی که در مناطق آزاد افراد بسیاری را در بحث کسب و کار و تجارت مشغول کند.

حسینی‌پور با بیان اینکه منطقه آزاد با برنامه‌های راهبردی و توسعه‌ای که با استان مطابقت داشته باشد شکل خواهد گرفت، افزود: همچنین تسریع در انجام امورات زیربنایی عمران و آبادانی، رشد توسعه اقتصادی، افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار و کالا و حضور در بازارهای جهانی از مزایای مناطق آزاد به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه مازندران مرکز ثقل کریدور شمال به جنوب است و وجود مناطق آزاد می‌تواند کمک اساسی به آینده استان داشته باشد، اظهار کرد: اساسی‌ترین و مهم‌ترین مزیت ایجاد کسب و کار در مناطق آزاد و تجاری، مستثنی شدن از قوانین گمرکی است که تا ۲۰ سال شرکت‌هایی در منطقه معافیت گمرکی پیدا خواهند کرد و این مهم به تجار استان کمک شایانی خواهد کرد.


منبع : فارس