۱۳:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۳
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور خبر داد

تاسیس نخستین کانون مداحان زن در مازندران

تاسیس نخستین کانون مداحان زن در مازندران

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور از تاسیس نخستین کانون مداحان زن در مازندران در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | محمدرضا محمدی با اشاره به اینکه ۴۰ سال پیش در سال ۱۳۶۰ به فرمان عمیق و اندیشمندانه حضرت امام خمینی( ره )سازمانی به نام تبلیغات اسلامی تاسیس شد، اظهار کرد: این سازمان طی چهار دهه در کارهای فرهنگی کشور یکی از پرچم های فرهنگی را عهده دار بود که در سال های اخیر این تاثیرات بیشتر مشاهده می شود

وی تصریح کرد: طی این مدت عملکردهای مختلفی در دو قسمت فعالیت های درون اداره ای و فعالیت های فرهنگی درشهر انجام شده است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور خاطرنشان کرد: فعالیت های درون اداره شامل بهسازی فعالیت های همکاران در موضوعات محوله به آن ها، نصب ۶ دوربین مداربسته جهت حفظ امنیت داخل و بیرون ساختمان، پیگیری های مکرر ازسوی اداره کل بابت خرید لوازمی چون کولر،دستگاه کپی و اسکنرو همچنین احیای برخی اتاق های بلا استفاده و تبدیل به احسن بوده است.

محمدی در ادامه از فعالیت های فرهنگی در شهرنور سخن گفت و افزود: ساماندهی مجموعه های وابسته به سازمان در فضای مجازی، ایجاد گروه های مختلف برای تشکل های دینی اعم از مداحان و هیات مذهبی ،قرآنی ها،مربیان قرآن، قاریان قرآن و حضور در گروه های مجازی و پاسخ به افرادی که گاها حرف هایی علیه نظام و معنویت می زدند و باعث دگرگون شدن فضای مجازی می شدند از جمله فعالیت های صورت گرفته است.

وی بیان کرد: توزیع ۵۶۳ بسته معیشتی همراه با برنج بین نیازمندان دو مرحله در رزمایش کمک مومنامه و همچنین علاوه بر آن به روحانیونی که در دوران کرونا با مشکلاتی مواجه شدند نیز هدایایی تقدیم شد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور افزود: مجمع قرآنی شهرستان نور به ریاست امام جمعه نور و دبیری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور تشکیل شد و ثمره آن هم برپایی ۱۰ محفل انس با قرآن در ماه رمضان ، کرسی تلاوت در مساجد وتربیت نیروهای قرآنی بوده است.

 محمدی از تاسیس نخستین کانون مداحان بانوان مازندران در شهرستان نور در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: برای نخستین بار در استان مازندران کانون مداحان بانوان که مورد استقبال اداره کل تبلیغات نیز قرار گرفت، طی روزهای اخیر در شهرستان نور به صورت مستقل تاسیس خواهد شد تا با تشکیل کلاس های احکام، اعتقادات واخلاقیات جامعه بانوان مداح شهرستان ساماندهی و از نظر محتویات معنوی به روزرسانی شود.

وی احیا و برگزاری مراسمات مذهبی متعدد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی علاوه بر بازگشایی مساجد را ازدیگر اقدامات خود برشمرد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور خاطرنشان کرد: پایه ریزی و برپایی کاروان های شادی و عزا به صورت خودرویی در مناسبت های مذهبی مانند ۲۲ بهمن،میلاد ائمه، مراسمات ملی ، شهادت ها علیرغم تمامی مخالفت ها انجام شد که اکنون به یک مراسم عادی و همیشگی تبدیل شده است.

 محمدی با اشاره به اینکه در گذشته طی مراسمات ملی و مذهبی فضاسازی خوبی صورت نمی گرفت، گفت: تاکید و پیگیری های مکرر در فضا سازی شهری در مناسب ها از جمله دیگر اقدامات بود که تاثیراتش بسیار مشهود است.

وی در ادامه از ایستادگی کامل در برپایی مراسمات مذهبی در مساجد و ماه رمضان باتوجه به فشار های زیادی که به دلیل شرایط کرونا وجود داشت سخن گفت و افزود: امسال در سطح شهر بیش از ۸۰ درصد و در روستا بیش از ۵۰ درصد برنامه های مختلف در ماه رمضان برگزار شد که در مقایسه با سال گذشته این رقم صفر بوده است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور یادآورشد: احیای نماز جماعت در مساجد با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی و ماسک و مواد ضد عفونی و اختصاص امام جماعت به مساجدی که فاقد آن بود.

محمدی در پایان گفت: بسیاری از کارهای خوب تاثیر گذار در حال پیگیری و انجام است که پس از اجرایی شدن حتما ارائه خواهیم داد که تا سال های سال برکاتش شامل حال مردم شهرستان نور می شود.


منیع: ایسنا