۲۱:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۱۱

تامین سرمایه در گردش دومین مجموعه بزرگ تولید مقوا و کارتن کشور

تامین سرمایه در گردش دومین مجموعه بزرگ تولید مقوا و کارتن کشور

معاون وزیر صمت گفت:سرمایه در گردش دومین مجموعه بزرگ تولید مقوا و کارتن کشور در آمل بزودی تامین می‌شود.

به گزارش کاسپین24 | معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن وتجارت دربازدید از دومین مجموعه بزرگ تولید مقوا وکارتن کشور درشهرستان آمل از حمایت کامل این وزارتخانه در تامین سرمایه درگردش مورد نیاز برای خطوط توسعه وافزایش تولید این محصول خبر داد.

محمد مهدی برادران گفت: این شرکت و چند واحد دیگر حوزه سلولزی مازندران برای فعال شدن کامل دراولویت نخست دریافت تسهیلات بانکی قرار دارند.

وی افزود: براساس تفاهم نامه سه جانبه‌ای که میان وزارت اقتصاد ودارایی، صمت و بانک مرکزی انجام شد، بسیار خوشبین هستیم تا نظام بانکی کشوردر بخش صنایع پیشران و تولید که حمایت از آن‌ها به عنوان حجم بالای تقاضای عمومی نیز نسبت به تولید آن‌ها درکشور بالااست، حمایت ویژه وشرایط پرداخت تسهیلات را نیز تسریع کنند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، به صادرات ۹۶ میلیون دلاری کارتن ومقوا به همراه بسته بندی محصولات آن‌ها پارسال از کشور به مقصد‌های دیگر کشور‌ها خبر داد وگفت: امروزه صنایع بسته بندی غذایی وصنعت تولید کارتن ومقوا به نوعی محرک دیگر صنایع کشور هم هست.

برادران، به ویژگی‌های خاص وقابل بیان شرکت پرند کارتن پویا آمل اشاره کرد وگفت: این شرکت به عنوان یکی از واحد‌های تولیدی در ارائه تولیدات با بسته بندی‌های باکیفیت وکاملا بهداشتی با استاندارد‌های بالا به عنوان دومین مجموعه معتبر وقابل اتکا در کشور محسوب می‌شود که درخدمت وهمکار برند‌های معتبر تولیدی موادغذایی دراین استان وکل کشور است.

اضافه شدن ۸۰ هزار تن کاغذ تحریر در کشور

او با اشاره به اینکه نیاز فعلی کاغذ تحریر درکشور به ۲۵۰ هزار تن است، گفت: تا پیش روی کارآمدن دولت سیزدهم، میزان تولید کاغذتحریر درکشور حدود ۵ هزار تن بوده است که دردو سال گذشته با اهتمام دولت این میزان اکنون به حدود ۸۵ هزار تن رسیده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، اضافه کرد: با افزایش ظرفیت تولید درشرکت چوب وکاغذ مازندران وهمچنین واحد‌های تولیدی مشابه دراستان‌های فارس، هرمزگان وخراسان رضوی، ظرفیت تولید کاغذ تحریر درکشور به حدود ۱۸۰ هزار تن تا یکسال آینده افزایش خواهد یافت.

برادران ابرازامیدواری کرد: تا پایان دولت سیزدهم درتولید کاغذتحریر داخلی، کشور به خودکفایی کامل خواهد رسید.

او گفت: اکنون در داخل کشور ظرفیت سازی خوبی برای تولید کاغذ وواحد‌های سلولوزی ایجاد شده وبا تکمیل واحد‌های جدید و شروع به کارآن‌ها، درتولید کاغذ تحریر ومقوا وکارتن شرایط کشور نسبت به گذشته بهتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پرند کارتن پویا هم درحاشیه این بازدید گفت: این شرکت درزمینی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع درسال ۱۴۰۰ با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی شروع به کار کرده که تاکنون ۲۲۰۰ میلیارد ریال از این سرمایه گذاری تاکنون محقق شده است.

حاجی اندواری افزود: درحال حاضر نیز به ارزش حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار یورو ماشین آلات برای خط تولیدی این شرکت وارد ونصب شده است.

وی، با اشاره به اینکه برای تامین مواد اولیه وسرمایه درگردش شرکت درخواست تسهیلات حمایتی به مبلغ ۶۱۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل داده شده است، گفت: با قول‌های امیدوارکننده‌ای که معاون وزیرصمت برای حمایت از این واحد داده بود، طرح توسعه‌ای ودرخواست سرمایه درگردش این شرکت درجلسه مربوطه مطرح و امیدوارم با حمایت همه جانبه بانک‌ها هرچه سریعتر شرایط تولید نیز فراهم شود.


منبع : خبرگزاری صدا وسیما