۱۴:۱۲ ۱۴۰۱/۱۲/۷
سرپرست هیئت اقتصادی قزاقستان:

تبادلات تجاری ایران و قزاقستان افزایش می یابد

تبادلات تجاری ایران و قزاقستان افزایش می یابد

سرپرست هیئت اقتصادی قزاقستان با اشاره به روند افزایشی تجارت با مازندران و ایران گفت: ارتقای این مبادلات در سال های آینده جزو برنامه ها و در دستور کار است.

به گزارش کاسپین24 | هیئت اقتصادی - تجاری کشور قزاقستان با هدف بررسی قابلیت‌های و فرصت‌های اقتصادی برای گسترش همکاری با مازندران برای انجام سفری سه روزه عصر دیروز وارد مازندران شدند و در نخستین برنامه سفر از بندر امیرآباد بهشهر بازدید کردند.

کولژانوف کانات ژانبیر معاون اول استان مانگیستائو قزاقستان با بیان اینکه صادرات و واردات محصولات کشاورزی از جمله قابلیت‌های افزایش تجارت بین دو کشور است که اکنون در حال انجام است، گفت: قزاقستان تمایل دارد در زمینه خدمات نفتی، صنایع انرژی، کشاورزی و شیلاتی از طریق تولیدکنندگان مازندران صنایع خود را در قزاقستان ارتقا دهد.

خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران نیز در حاشیه بازدید این هیئت از بندر امیرآباد ،گفت: مازندران با تولید سالانه ۷۵ میلیون تن محصولات کشاورزی و شیلاتی سهم بسزایی در تامین امنیت غذایی کشور دارد.

او افزود: مصالح ساختمانی، سیمان، محصولات کشاورزی و شیلاتی اکنون از مازندران به قزاقستان صادر می‌شودو امکان افزایش این تبادلات نیز وجود دارد.

هیات اقتصادی قزاقستان در ادامه برنامه سفر خود نشستی با مدیران اقتصادی مازندران نیز برگزار کردند.

کولژانوف کانات ژانبیر معاون اول استان مانگیستائو قزاقستان در این نشسیت با بیان اینکه روند تبادلات ایران و قزاقستان در حال افزایش است، گفت: زیرساخت‌های اقتصادی و ایران چشمگیر است و در سال‌های گذشته نیز ارتباط خوبی بین ایران و قزاقستان شکل گرفت.

او افزود: با مذاکراتی که بین دو کشور در حال انجام است تبادلات تجاری قزاقستان و ایران در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

معاون اول استان مانگیستائو قزاقستان ادامه داد: مازندران در بخش صنایع کشاورزی واحد‌های تولیدی خوبی دارد که ما به دنبال استفاده از تجربیات این بنگاه‌های اقتصادی و واردات محصولات کشاورزی براساس نیاز قزاقستان هستیم.

کانات ژانبیر با بیان اینکه قبلا به استان‌های شمالی سفر داشته است، گفت: شمال ایران ظرفیت‌های سرمایه گذاری بی نظیری دارد که باید از این منابع برای گسترش همکاری‌های دو کشور بهره گرفت.


منبع : باشگاه خبرنگاران