۱۹:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۹

تبلیغات چگونه فریبمان می دهد؟

تبلیغات چگونه فریبمان می دهد؟

تا به‌ حال فریب تبلیغ یک محصول را خورده‌اید؟ این حس وقتی به سراغمان می‌آید که قصد خرید آن کالا را نداشته‌ایم؛ اما تبلیغ طوری پیش رفت که ما به آن کالا احساس نیاز کردیم.

به گزارش کاسپین24 | ما به‌عنوان مصرف‌کننده، دائماً با تبلیغاتی بمباران می‌شویم که برای برانگیختن احساسات و تأثیرگذاری روی تصمیمات خرید ما طراحی شده‌اند، برای همین آگاهی از تاکتیک‌ و روش‌هایی که تبلیغ‌کنندگان به کار می‌برند، اهمیت زیادی دارد.

یکی از تکنیک‌های پرکاربرد، استفاده از پیام‌های ناخودآگاه، تأیید افراد مشهور و ایجاد ترس است. این تکنیک‌ها برای ایجاد حس فوریت و کمبود طراحی شده‌ و به ما این احساس را می‌دهد که باید همین الان و قبل از این‌که خیلی دیر شود اقدام کنیم.

روش دیگر، جذابیت احساسی است. جایی‌که تبلیغ‌کنندگان از تصاویر یا داستان‌ها برای درگیر کردن یک احساس خاص در بیننده استفاده می‌کنند. این احساس می تواند از خوشحالی تا ترس را شامل شود و به منظور ایجاد ارتباط بین بیننده و محصول شکل می‌گیرد.

استفاده از تاییدیه افراد مشهور یکی دیگر از روش‌های جذب است! به این صورت که محصول توسط فرد مشهور تبلیغ شده تا آن اعتماد و اعتبار را در بیننده ایجاد کند .علاوه بر این، تبلیغ‌کنندگان اغلب از اثبات اجتماعی استفاده می‌کنند، جایی که نشان می‌دهد چند نفر دیگر قبلاً محصول را خریداری کرده‌اند، این کار محبوبیت ایجاد میکند و میتواند بیننده را متقاعد کند که آ‌ن‌ها هم باید محصول را بخرند.

تبلیغ‌کنندگان باید در پیام‌های خودشان صادق و شفاف باشند اما بیشتر آ‌ن‌ها سود را به اصول اخلاقی ترجیح می‌دهند! در این‌جا باید به‌عنوان مصرف‌کننده، صداقت و شفافیت را از شرکت‌ها مطالبه کنیم، صحبت کردن در برابر تبلیغات گمراه کننده و تحریم شرکت‌هایی که دست به اقدامات غیراخلاقی میزنند، یکی از این راه‌ها است.

اگر ما این نکته را درک کنیم که چطور تبلیغ‌کنندگان برای فروش بیشتر ما را بازی می‌دهند، می‌توانیم مصرف‌کننده آگاه‌تری باشیم و تصمیمات بهتری برای خرید خودمان بگیریم.


منبع: تبیان