۱۰:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۲

تبلیغ با پیشانی بند خادم الرضا(ع)/ جهادگران آتش به اختیار

تبلیغ با پیشانی بند خادم الرضا(ع)/ جهادگران آتش به اختیار

تبلیغ حوزه دین سن و سال و رسته و دسته نمی‌شناسد، خواه طلبه‌ای آتش به اختیار باشد یا بانویی جهادی، اینان همه یک نشان وپیشانی بند دارند؛ خادم الرضا(ع) و خادم الحسین (ع).

به گزارش کاسپین24 | برای تبلیغ شریعت دین مبین اسلام شعار نمی‌دهند، به جای مجالس منبر و وعظ، به میدان آمده‌اند، این میدان گسترده‌ای از همنوایی با سیل زدگان دارد تا کرونا و زیبایی‌هایش.

نام و نشان ندارند، پیشانی بندشان عشق به اهل بیت و خدمت به همنوعان است. حکایت اول مربوط به طلبه‌ای است که در سیل سال ۹۸ دوشادوش بروبچه های بسیجی بیل به دست، گل و لای را از خانه سیلزدگان سیمرغ خارج می‌کرد و فرش می‌شست.

این طلبه بی نام و نشان، بعدها مشخص شد که امام جمعه یکی از شهرهای مازندران است و به صورت ناشناس به منطقه آمده بود تا به سیل زدگان سیمرغ کمک کند و آلامشان را التیام بخشد.

روایت دوم، مربوط به گروه جهادی است که هم در حوزه عمرانی و ساخت مسکن محرومان دست به بیل و کلنگ هستند و هم در یاری رساندن به همنوعان

حجت الاسلام مصطفی صاحبی از فعالان فرهنگی و اجتماعی و اعضای گروه جهادی شهید اندرزگو است، می‌گوید این گروه برای خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) در اربعین شکل داده بودیم و سپس جرقه‌ای شد تا در داخل کشور نیز به محرومان خدمت رسانی کنیم.

درگروه جهادی آنان تمامی استادکاران از بنا گرفته تا نجار و غیره عضویت دارند و کارشان تعطیل بردار نیست و برای رسیدگی به امور اردوهای جهادی تشکیل می‌دهند.

این گروه جهادی و طلبه‌ها، کارهای تبلیغی را از منبر و مسجد به محلات و خانه‌های محرومان کشاندند و در سیل پل دختر گرفته تا گلستان خدمت رسانی کردند.

آنچه که فعالیت این طلاب تبلیغی و جهادی را برجسته می‌کند، تشکیل گروه همدلی ۳۱۳ نفره به نیت سربازان حضرت منجلی عالم بشریت است، می‌گوید: ۳۱۳ نفر به این نیست کنار هم جمع شدیم و ماهانه ۱۴ هزار تومان پرداخت می‌کنیم و این مبالغ برای رفع نیازهای محرومان نظیر درمان، معیشت، غیره هزینه می‌شود و اگر یکی از اعضا فوت کند، سایرین باید یک روز برای متوفی روزه قضا بگیرند.

روایت سوم، کارهایی که بر زمین نماند

عشق به مردم، میز و لباس نمی‌شناسند و طلبه‌های بسیجی قرارگاه موسی جعفر (ع) با شیوع کرونا، غسالخانه و قبرستان را محل جدید خدمت برگزیدند و لباس خدمت برتن کردند.

بین گروه جهادی که حجت الاسلام روح الله ترابی نسب نیز جزوشان است، از طلبه‌های جوان و میانسال دیده می‌شود، می‌گوید: از ابتدای شروع کرونا و زمانی که واهمه وجود داشت، بروبچه های گروه جهادی لباس خدمت به تن کردند و نسبت به تغسیل اموات کرونایی با رعایت ضوابط شرعی و تدفین اقدام می‌کنند.

روایت بعدی، طلبه‌ای که آتش به اختیار شد

شیخ جمالی برای اهالی پارک روشنی بابل، نام و چهره‌ای آشناست، طلبه‌ای که برایش مسجد و پارک تفاوتی ندارد و تبلیغ دین برایش مکان و زمان نمی‌شناسد.

حجت الاسلام جمالی در کنار ترویج دین، با اقدامات فرهنگی و ارتباط معنوی خوب با اهالی توانست، منطقه‌ای پر از ناهنجاری‌های اجتماعی را به مکانی برای آرامش و تفریح ساکنان تبدیل کند.

او یک روحانی آماده آتش به اختیار ولایی و تمیز است و می گید: باید از ظرفیت‌های متنوع دین برای خدمت بهره گرفت و زیرا دین اسلام از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است.

اعتقاد دارد باید ارتباط با نسل جوان را بیشتر کنیم و به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز بهای بیشتری دهیم.

روایت آخر، بانویی که خادم دین است

زهرا کیاپاشا بانوی چالوسی که در حوزه تبلیغ دین در کشور نمونه و برتر شد، خودش را خادم و خدمتگزاری در راه تبلیغ دین معرفی می‌کند و با سازماندهی بانون فرهیخته دارای ایده و پای کار، در این حوزه فعالیت می‌کند.

هیئت فاطمیون و کانون اندیشه فاطمی را شکل داد تا از ظرفیت‌های بانوان برای تبلیغ و تعالی دین بهره گیرد، می‌گوید: نسبت به تشکیل کارگروه‌های تربیتی از سنین سه تا ۱۸ سال توسط دختران جوان مدیریت شده و سعی کردیم با کلاس‌های مستمر تربیتی در فضای مجازی و حقیقی و با روش‌های مدن و با زبان روز به کسب معنویت و مهارت‌های لازم در تمام سنین پرداخته شود.

تبلیغ و نشر معارف دین سن و سال و لباس و مقام نمی‌شناسد و مغازه داری که به هر مناسبت تلاش می‌کند با نذر فرهنگی به اهل بیت عرض ارادت داشته باشد، نیز مبلغ بی نام و نشان دین به شمار می‌رود.


منیع: مهر