۱۲:۳۱ ۱۴۰۱/۴/۱۸

تحصیل 60 هزار دانشجوی عراقی در ایران

تحصیل 60 هزار دانشجوی عراقی در ایران

رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران ازتحصیل ۶۰ هزار دانشجوی عراقی باتوجه به توسعه و تقویت روابط دو جانبه علمی و آموزشی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در دانشگاه‌های ایران خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | امجد حمید المظفر روز شنبه در نشست انعقاد تفاهم نامه سفارت عراق در ایران و دانشگاه علوم پزشکی مازندران در چارچوب گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق و تمایل طرفین به تعمیم آن در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری، فرهنگی و دانشجویی در ساری افزود: بسیاری از دانشگاه‌های ایران در شاخص‌های بین‌المللی جزو برترین دانشگاه‌های جهان به شمار می‌روند که به طور حتم با انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف، عراق از این ظرفیت‌های علمی بهره خواهد برد.

وی خاطر نشان کرد: به طور حتم انعقاد تفاهم نامه بین سفارت عراق در ایران با دانشگاه علوم پزشکی مازندران تنها معطوف به حضور دانشجویان عراقی در مازندران نخواهد بود بلکه خواستار برقراری ارتباط تنگاتنگ آموزشی، درمانی و پژوهشی با نخبگان دانشگاهی این استان هستیم.

حمید المظفر با بیان این که در کنار تحصیل دانشجویان در دانشکده‌های پزشکی مازندران، خواستار ارایه آموزش زبان فارسی در کنار آموزش زبان انگلیسی به دانشجویان عراقی هستیم، گفت: مردم مازندران بسیار مهمان نواز هستند و بسیار خوشحال خواهیم شد که در کنار بهره‌گیری از تجربیات علمی و پژوهشی، همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی عراق با ایران با اولویت مازندران عمق بیشتری یابد.

سفارت عراق در ایران و دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این قرارداد همکاری در ارتباط با جذب دانشجویان عراقی در دانشکده‌های علوم پزشکی مازندران توافق کردند.

همچنین ارتباط دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران با دانشگاه‌های کشور عراق برای توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، برگزاری کنفراس‌های مشترک بین‌المللی و دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای کارکنان و استادان دانشگاه‌های عراق در این تفاهم نامه تاکید شده است.

گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی در حوزه علوم پزشکی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران به صورت طرح‌های مشترک تحقیقاتی مشترک، از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای ۶۵۰ عضو هیات علمی، ۱۳۲ دانشیار، ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در تمامی مقاطع تحصیلی، ۴۰ بیمارستان شامل ۲۰ بیمارستان دولتی و ۲۰ بیمارستان خصوصی و ۱۰ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی شاغل است.


منبع : ایرنا