۱۳:۰۳ ۱۴۰۱/۵/۲۱

تشکیل کارگروه ویژه برنج در مازندران ضروری است

تشکیل کارگروه ویژه برنج در مازندران ضروری است

استاندار مازندران گفت: سیاستگذاری درخصوص کالا‌های استراتژیک مشخص نیست و تشکیل کارگروه ویژه برنج یک ضرورت می‌باشد که نادیده گرفته شده است. .

به گزارش کاسپین24 | سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در جلسه ستاد شورای سیاستگذاری توسعه بخش کشاورزی استان، گفت: سیاستگذاری درخصوص کالا‌های استراتژیک مشخص نیست و تشکیل کارگروه ویژه برنج یک ضرورت می‌باشد که نادیده گرفته شده است.

او افزود: شورای سیاستگذاری باید راهبرد‌های اصلی کشاورزی استان را مشخص کند و خروجی این جلسه برای کشاورزی استان مثمرثمر باشد.

استاندار مازندران گفت: از چالش‌های اساسی کشاورزی استان، نگاه استان به مقوله کشاورزی است و سیاست و ریل گذاری مناسبی که قابل سنجش و ارزیابی باشد در این حوزه نداشتیم.

او افزود: متناسب با پیشرفت کشاورزی دنیا باید خودمان را مورد سنجش و قیاس قرار دهیم و حتی باید مشخص کنیم درخصوص سازگاری با کمک آبی و افزایش بهره وری در کشاورزی در کجای کار هستیم.

حسینی پور گفت: راهبرد و برنامه درازمدت کشاورزی استان باید تهیه شود تا بدانیم در سال‌های آینده در چه جایگاهی قرار خواهیم گرفت و حرکت کنونی ما سنتی و روزمره است.

استاندار مازندران با بیان اینکه همه متولیان بخش کشاورزی باید در کنار هم قرار گیرند تا مشکلات کشاورزی استان قابل حل باشد، افزود: جلسه شورای سیاستگذاری بخش کشاورزی استان باید دبیرخانه فعالی داشته باشد تا موضوعات را پیگیری کند و تاثیرگذار باشد.

او افزود: موضوعات مربوط به کشاورزی ۲۰ سال آینده باید در جلسه شورای سیاستگذاری کشاورزی استان مورد بحث قرار گیرد.

استاندار مازندران گفت: استان‌های کشور در حال رقابت با مازندران هستند تا در حوزه کشاورزی از این استان پیشی بگیرند و به رتبه اول کشاورزی کشور برسند.


منبع : باشگاه خبرنگاران