۱۱:۱۶ ۱۴۰۰/۵/۲۲
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس:

تعطیلی بدون فراهم بودن ملزومات موثر نیست

تعطیلی بدون فراهم بودن ملزومات موثر نیست

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیلی دو هفته ای در کشور به دلیل فراهم نبودن ملزومات مثمر ثمر نخواهد بود.

به گزارش کاسپین24| سعید فرزانه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: زباله یکی از معضل های اساسی کشور است که در استان های شمالی این موضوع مهم بیشتر خود را نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه چندین جلسه با سرمایه گذارهای مختلف برای زمین زباله الیمالات و انتخاب بهترین سرمایه گذار برگزارشد، تصریح کرد: یکی از سرمایه گذاران با همکاری وزارت دفاع و تجربه ای که در قزوین ‌ و بعضی از شهرستان ها داشت با سرمایه ای حدود ۵۰ میلیارد تومان مورد موافقت قرار گرفت و پس از کلنگ زنی شروع به کار کرده است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شیرابه های الیمالات یکی از معضلات و دغدغه های مردم شهرستان بود و طی بازدیدی که امروز صبح به عمل آمد این سرمایه‌گذار مدعی شد که در یک اقدام عاجل جلوی انتشار شیرابه را گرفته است.

فرزانه افزود: پس از جاگذاری مخازن و انتقال شیرابه ها، گام بعدی تبدیل آن به آب کشاورزی است اما اولین و مهمترین اولویت برای شهرستان مهار شیرابه است.

وی با اشاره به کمک ۷ میلیارد تومانی دولت، ادامه داد: قرار داد این سرمایه‌گذار ۱۵ ساله است که پس از اتمام آن، با تمامی دستگاه ها به شهرداری نور واگذار خواهد شد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان نور به همراه روستاهای آن روزانه ۱۱۰ تن زباله دارد، گفت: ظرفیت این کارخانه تفکیک زباله ۲۵۰ تن است و از آنجایی که زباله مواد اولیه آن محسوب می شود، شاید در بعضی از مواقع از شهرهای اطراف هم برای برطرف کردن نیاز خود زباله را خریداری کند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات این سرمایه گذار در زمین زباله تبدیل زباله به گرانول و کود نیز خواهد بود.

فرزانه در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تعطیلی دو هفته ای و باز بودن راه های مازندران با توجه به اینکه این استان در روزهای سیاه کرونایی به سر میبرد گفت: تعطیلی دو هفته ای ملزومات میخواهد که اگر فراهم نشود نمیتوان کشور را تعطیل کرد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فراگیری واکسن، آموزش و شیوه ای که در اوایل کرونا بسیاری از دهیاران و فرمانداران و بخشداران در مقصد انجام دادند بهترین شیوه است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از مردم نزدیکان و دوستان خود را بر اثر همه گیری این ویروس از دست دادند اما هنوز نمی دانند که این ویروس وحشی است و ساده انگاری و عادی انگاری یکی از خطرات مهم است.

فرزانه یادآور شد: متاسفانه تعطیلی ۶ روزه هفته های گذشته هیچ ثمره ای نداشت و نتواستند کشور را کنترل کنند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: رییس جمهور هم در ضرب العجلی به استانداران گفته که شیوه های خود را ارائه دهند و در روز گذشته تعدادی از دستگاه ها این کار را انجام دادند و شاید هم منجر به تعطیلی شود اما شخصا معتقدم با توجه به فراهم نبودن ملزومات شیوه درستی نیست.


منبع: ایسنا