۱۴:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:

تقویت بصیرت و دشمن شناسی عامل تدوام انقلاب است

تقویت بصیرت و دشمن شناسی عامل تدوام انقلاب است

نماینده ولی فقیه در مازندران، تقویت دشمن شناسی و بصیرت، پیوند امت و رهبری و توجه به اهداف و برکات انقلاب اسلامی را عامل تداوم انقلاب و نظام شکوهمند اسلامی دانست.

به گزارش کاسپین24 | آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های مجازی نمازجمعه با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: برای کسب رضایت خداوند باید رضایت حضرت زهرا (س) و پیامبر اسلام (ص) را کسب کنیم و باید سبک و سیره زندگی فاطمی و نبوی را در زندگی پیاده کنیم.

وی با اشاره به فرازی از خطبه‌های نمازجمعه حضرت علی (ع) در توصیف پیامبر گرامی اسلام اظهار داشت: فلسفه رسالت پیامبر این بود که راه و روش خدایی را برای مردم روشن کند زیرا برای پیمودن درست راه نیازمند نور و روشنایی، علائم و نشانه‌ها است.

وی با تاکید انبیا و اولیای الهی برای شناساندن دین الهی به مردم تلاش کرده‌اند، گفت: وجود اهل بیت و حضرت علی (ع) یک نشانه به شمار می‌رود تا مردم به وسیله آنها مسیر درست زندگی را پیدا کنند.

آیت الله محمدی لائینی با اظهار اینکه باید توکل جدی بر خداوند داشته باشیم، با گرامیداشت دهه فجر و سالروز یوم الله ۲۲ بهمن گفت: رژیم گذشته و منحوس پهلوی، دست نشانده و نوکر آمریکا بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با عنوان اینکه بانوان باید قدر حضرت فاطمه زهرا (س) را بدانند گفت: این حضرت در همه عرصه‌ها از جمله جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و اخلاص و غیره در اوج بوده‌اند و نگاه جمهوری اسلامی و اسلامی به زن، نگاه تکریم و احترام است درحالی که نگاه غرب، نگاه ابرازی و کالایی است.

وی ادامه داد: وظیفه داریم سبک زندگی و نگاه فاطمی را نسبت به بانوان و زنان داشته باشیم و آن را ترویج کنیم زیرا خانواده‌های مؤمن باید زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند.

ادب اسلامی را در جامعه گسترش دهیم

آیت الله لائینی، تقوا و حجاب، مدیریت خانه و خانواده، همسرداری و فرزندداری، علم و دانش را از جمله ویژگی‌های بارز و برجسته حضرت زهرا یاد کرد و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری بدگویی و بدزبانی در جامعه باید برچیده شود و ادب اسلامی باید گسترش یابد.

امام جمعه ساری با تقدیر از تلاش‌های ارتش جمهوری اسلامی و نیروی هوایی گفت: خاطره اعلان بیعت همافران با رهبر کبیر انقلاب اسلامی فراموش نشدنی است.

وی با تاکید بر حفظ انقلاب اسلامی یادآور شد: طی ۴۰ سال گذشته نسل‌های مختلف در حفظ انقلاب خوش درخشیدند و برای انجام این کار باید به اهداف انقلاب اسلامی توجه کنیم و نباید اهداف را فراموش کنیم زیرا اهداف الهی در کار بوده است.

وی تحکیم دین و انگیزه‌های الهی را از جمله اهداف انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: باید دشمن شناسی را تقویت کنیم و نباید غافل باشیم از سوی دیگر پیوند امت و امام، توجه کردن به برکات انقلاب عامل تداوم انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: متناسب با شرایط کشور و کرونایی، برنامه‌های روز ۲۲ بهمن به صورت خودرویی و ماشینی برگزار خواهد شد.

آیت الله لائینی درگذشت و رحلت آیت الله نظری خادم الشریعه را تسلیت گفت و افزود: این عالم پارسال بیش از شش دهه به ترویج مکتب اهل بیت پرداختند و آثار مبارکی را در تمامی حوزه‌ها به یادگار گذاشتند.



منبع: مهر