۱۰:۲۴ ۱۳۹۹/۳/۱۸
فرمانده انتظامی مازندران :

تقویت فعالیت‌های اجتماعی راهی برای پیشگیری از ناهنجاری‌های سواحل

تقویت فعالیت‌های اجتماعی راهی برای پیشگیری از ناهنجاری‌های سواحل

فرمانده انتظامی مازندران بر تقویت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای پیشگیری از ناهنجاری‌ها در سواحل دریا تاکید کرد.

به گزارش کاسپین24|سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران به همراه سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون اجتماعی استان به صورت سر زده از اقدامات و فعالیت‌های پلیس در حوزه‌های مختلف امنیتی، انتظامی، ترافیکی و اجتماعی طرح ساماندهی سواحل دریا در شهرستان‌های بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد بازدید کرد.

او افزود: در راستای طرح ساماندهی سواحل دریا، جلسات و برنامه ریزی گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف با همکاری استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها، دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و اجتماعی و سازمان‌های خدماتی و امدادی صورت گرفته است.

سردار میرزایی از اجرای طرح تابستانه پلیس همزمان با تعطیلات عید فطر پیش از موعد مقرر در راستای برقراری نظم و امنیت عمومی در سطح استان خبر داد و گفت: از آغاز طرح اقدامات موثری در راستای برخورد با تخلفات، جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی در سطح سواحل دریا و تفرجگاه‌ها صورت گرفته است.

او از تشکیل کمیته‌های ۱۲ گانه با شرح وظایف و ماموریت‌های مشخص در راستای اجرای طرح دریا خبر داد و افزود: پلیس علاوه بر مسئولیت کمیته امنیتی در برخی از کمیته‌ها نیز عضویت دارد که یکی از مهمترین این کمیته ها، کمیته فرهنگی و اجتماعی است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به نقش موثر اقدامات فرهنگی و اجتماعی در راستای مقابله و پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی واخلاقی در سواحل دریا بر تقویت این اقدامات با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان تاکید کرد.

سردار میرزایی در بخشی دیگر از سخنان خود یکی از مشکلات و تهدیدات در سواحل دریا را وقوع حوادث از جمله غرق شدگی افراد در دریا برشمرد و گفت: از جمله علل شایع در وقوع غرق شدگی در آب‌های ساحلی دریای مازندران عدم آشنایی افراد به فنون شنا و شنا در مناطق ممنوعه است.

فرمانده انتظامی مازندران به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی پلیس در سواحل دریا اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی، ارائه خدمات مشاوره ای، اجرای برنامه فرهنگی و اجتماعی متناسب با سواحل دریا، نصب بنر‌های هشداری و آموزشی، تولید محتوا در حوزه فضای مجازی، تولید برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی با همکاری صدا وسیما از جمله این برنامه‌ها است.

تعامل مردم و پلیس در طرح دریا گامی برای ارتقای نظم و امنیت اجتماعی

سرهنگ علی دستور معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی مازندران در حاشیه بازدید از طرح دریا در شهرستان‌های بابلسر، فریدونکنار و محمودآباد، گفت: تعامل مردم با پلیس در طرح‌های دریا گامی موثر در ارتقای نظم و امنیت اجتماعی است.

او با اشاره به رویکرد ایجابی پلیس در طرح دریا، افزود: اقدامات سلبی آخرین مرحله از اقدامات پلیس است.

سرهنگ دستور با اشاره به اینکه مردم و مسافران نقش اساسی را در طرح‌های دریا دارند، گفت: هماهنگی بین مردم با پلیس و دستگاه‌های اجرایی گامی موثر در ارتقای امنیت اجتماعی، اخلاقی و رعایت حریم خانواده‌ها است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی مازندران با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در طرح‌های دریا از سوی مردم و مسافران، افزود: مهمترین اصل، حفظ سلامتی و جان مسافران و خانواده‌ها است و همگان در قبال جان خود و دیگران مسئول هستند.

سرهنگ دستور با بیان اینکه پلیس علیرغم وظایف ذاتی در حوزه انتظامی، ترافیک و امنیتی در بحث فرهنگی و اجتماعی اقدامات موثری خواهد داشت از افزایش این اقدامات در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه تولید محتوا در فضای مجازی در سال جاری خبر داد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان