۱۳:۱۷ ۱۳۹۶/۱/۱۵
سخنگوی دولت اعلام کرد:

تلگرام فیلتر نمی‌شود

تلگرام فیلتر نمی‌شود

سخنگوی دولت،گفت:تلگرام فیلتر نمی‌شود.

به گزارش کاسپین24؛محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه (15 فروردین ماه) برگزار شد، گفت: در قانون بودجه سال گذشته، 79 هزار میلیارد تومان برای واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای پیش‌بینی کرده بودیم که عملا 74 هزار میلیارد تومان یعنی 94 درصد آن محقق شد.
 
وی افزود: در قانون بودجه پیش‌بینی‌مان درمورد واگذاری دارایی‌های مالی 58 هزار میلیارد تومان بود که عملا 60 هزار میلیارد تومان توانستیم از این محل کسب منابع مالی کنیم.
 
سخنگوی دولت تصریح کرد: سال 1395 بدون کسری بودجه به پایان رسید یعنی همان مقدار که درآمد کسب شد، همان مقدار هم اعتبارهای دستگاه‌ها را پرداخت کردیم.
 
نوبخت اضافه کرد: 170 طرح و پروژه تا پايان كار دولت یازدهم افتتاح می‌شود.
 
وی با بیان اینکه  سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان براى پاداش بازنشستگان پرداخت شد تاکید کرد: در سال جدید از لایحه بودجه 96 سه هزار و 500 میلیارد تومان براى افزایش حقوق بازنشستگان اختصاص خواهیم داد، این اقدام در دستور کار سازمان برنامه و بودجه و سازمان ادارى استخدامى است و از اول فروردین قابلیت اجرا دارد.

نوبخت تصریح کرد: پاداش فرهنگیان بازنشسته و سایر بازنشستگان تا پایان هفته معلم پرداخت می‌شود، پرداخت این پاداش حدودا 3 هزار میلیارد تومان است.
 
وی اضافه کرد: پرداخت پاداش بازنشستگان از اول فروردين ماه در دستور كار قرار دارد.
 
سخنگوی دولت با اشاره به افزایش مستمری خانواده‌های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: 180 تا 200 هزار تومان مستمرى خانواده هاى بهزيستى و كميته امداد افزايش خواهد یافت.
 
نوبخت همچنین در مورد فیلترینگ تلگرام گفت: قرار نيست تلگرام فیلتر شود.
 
سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست خبری خود و در پاسخ به این سوال که آیا براى آقای روحانى ستاد انتخاباتى تشكيل شده؟ اظهار داشت: براى روحانى ستاد انتخاباتى تشكيل نشده، آقای روحانی اول بايد برای انتخابات ثبت‌نام كند بعد ستاد تشكيل دهد.
 
نوبخت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا استعفای جهانگیری برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهور صحت دارد؟ و آیا قرار است فرد دیگری از دولت در انتخابات کاندید شود، گفت: دولت يک رئيس دارد و همه به دنبال او هستيم.
 
وی با بیان اینکه ادعا نداریم وضع موجود عالى و بی نقص است، تاکید کرد: بر مشکلات موجود واقف هستیم.

نوبخت در مورد درخواست بقایی از روحانی برای برگزاری مناظره اظهار داشت: اگر لازم شد یکى از کارشناسان را مامور می‌کنیم که با آقای بقایی مناظره کند، اما وی هم باید درباره برخى مسائل توضیح دهد.
 
وی ادامه داد: رئیس جمهور لزومى به ارائه توضیح ندارد یکى از کارشناسان پاسخ سوالات وى را می‌دهد.
 
سخنگوی دولت تصریح کرد: کسانى که تصور می‌کنند می‌توانند یارانه‌ها را افزایش داد با کارشناسان ما صحبت کنند.
 
نوبخت ادامه داد: احمدى نژاد از روساى جمهور كشورهاى مختلف گرفته تا به ديگران نامه داده استف اما از نامه او به روحانى اطلاعى ندارم./باشگاه خبرنگاران