۱۵:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران اعلام کرد؛

توجه ویژه به اجرای طرح های عمرانی در روستاهای مازندران

توجه ویژه به اجرای طرح های عمرانی در روستاهای مازندران

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: در دو سال از فعالیت دولت شاهد توجه ویژه به روستاها در اجرای طرح های عمرانی هستیم.

به گزارش کاسپین24 | احمد توکلی صبح سه شنبه در دیدار اهالی روستای میاندورود با بیان اینکه عزم دولت سیزدهم برای ارائه خدمت ماندگار به روستاها جدی است، اظهار کرد: رئیس جمهور در زمان آغاز به فعالیت دولت توجه به مناطق روستایی و کمتر برخوردار تاکید داشتند و در ۲ ساله عمر دولت شاهد توجه ویژه به روستاها در اجرای طرح‌ها بودیم.

وی با اشاره به اینکه روستاهای مازندران با برخورداری از مواهب الهی و خاک حاصلخیز نباید با محرومیت همراه باشد، افزود: از ظرفیت و توانمندی روستاهای استان به درستی انجام نشده است و به همین منظور با دستور استاندار مازندران طرح توانمندسازی روستاها در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه کسب و کار مدرن و مجازی موجب شد تا توجه نسل جدید در روستاها به تولید و کسب و کار اشتغال زا فیزیکی کاهش یابد، یادآورشد: با همه پیشرفت‌ها در حوزه فناوری و کشیده شدن کسب و کار به فضای الکترونیک باز هم تولید مواد غذایی از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است که سیاست دولت حمایت از این بخش است.

توکلی با اشاره به اینکه برخی از محصولات درآمد چندانی در واحد سطح ندار و باید با برگزاری دوره آموزشی، الگوی کشت در روستاها اصلاح بشود، تصریح کرد: برای افزایش میزان تولید در واحد سطح و افزایش درآمد تولید کنندگان، اصلاح الگوی کشت و کشت جایگزین در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه زمین‌های حاصلخیز مازندران عمدتاً سنتی کشت می‌شود، خاطرنشان کرد: پرورش دام در استان نیز عمدتاً سنتی است و توجیه اقتصادی و بازدهی چندانی ندارد و با اصلاح نژاد دام، افزایش تولید و درآمد برای دامداران را درپی خواهد داشت.


منبع : مهر