۱۶:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲

تور بین المللی خزر به تقویم رویدادهای ورزشی مازندران بازگشت

تور بین المللی خزر به تقویم رویدادهای ورزشی مازندران بازگشت

رییس هیات دوچرخه سواری استان مازندران از برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری خزر بعد از وقفه یک دهه ای در این استان خبرداد و گفت که این رویداد مهم ورزشی مازندران و کشور اردیبهشت سال ۱۴۰۳ به میزبانی مازندران برگزار خواهد شد.

به گزارش کاسپین24 |‌ تور بین المللی خزر یکی از معتبرترین مسابقات دوچرخه سواری به شمار می رود که ۲۰ دوره از آن برگزار شد ولی از سال ۱۳۹۲ بنا به دلایلی برگزاری این مسابقه استقامتی و جاده ای دوچرخه سواری متوقف شد.

استان مازندران پنج دوره میزبان این تور بود. علت توقف این تور در سال ۱۳۹۲ و پس از دوره های متمادی برگزاری آن، نبود زیرساخت مناسب از جمله پیست تمرینی، ‌ منابع مالی و زیرساخت های جاده ای اعلام شده بود.

بیستمین دوره مسابقات بین المللی دوچرخه سواری تور استان مازندران پنجم مهر ۱۳۹۲ با حضور ۹ تیم خارجی ازبکستان، قزاقستان، ارمنستان، آذربایجان، ترکمنستان، گرجستان، مالزی، سوریه و عراق و شش تیم داخلی شامل دو تیم الف و ب از مازندران، پتروشیمی تبریز، ترافیک تهران، کاشی پرسپولیس یزد، شهرسالم خراسان با هم رقابت خواهند کردند.

آخرین دوره این تور مهر ماه ۱۳۹۲ در مازندران برگزار شد.

صابر اکبرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تور بین المللی دوچرخه سواری خزر یکی از مهمترین و معتبرترین رویدادهای ورزشی استان مازندران به شمار می رود و از نظر جایگاه و اهمیت آن را می توان در حد و اندازه جام کشتی هاشمی نژاد برشمرد.

وی ادامه داد:‌ این تور دوچرخه سواری استقامتی و جاده ای بیش از ۲۰ دوره برگزار شد و در سال ۱۳۹۲ بدلایلی که مهمترین آن تامین منابع مالی بود برگزاری این مسابقه متوقف شد.

رییس هیات دوچرخه سواری مازندران به پیگیری ها و رایزنی های صورت گرفته با فدراسیون دوچرخه سواری و اداره کل ورزش و جوانان مازندران برای برطرف کردن مسائل پیش روی برگزاری این تور اظهار داشت:‌خوشبختانه این پیگیری ها با قول مساعد مسوولان امر برای رفع کمبودها و تامین منابع مالی موردنیاز مرتفع شده است.

وی گفت:‌ براساس برنامه ریزی های صورت گرفته این مسابقات۲۶، ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت سال آینده به میزبانی مازندران برگزار خواهد شد.

به گفته اکبرزاده این مسابقه با حضور تیم‌های داخلی و خارجی در رده سنی جوانان در سه مرحله پیش از برگزاری مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا قزاقستان برگزار می شود.


منبع : ایرنا