۱۹:۵۵ ۱۴۰۲/۱/۱۹

توسعه مازندران پشت دیوار مانع تراشی ها

توسعه مازندران پشت دیوار مانع تراشی ها

استاندار مازندران گفت : مانع‌تراشی برای سرمایه‌گذار و همکاری نکردن برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با بخش خصوصی پاشنه آشیل توسعه این استان است.

به گزارش کاسپین24 | سیدمحمود حسینی پور روز شنبه در جلسه شورای عالی مسکن استان افزود: اگر مدیری نتواند مشکلات مربوط به حوزه اجرایی خود را رفع کند باید جای خود رابه فرد دیگری بدهد و تنها در این صورت مسیر پیشرفت و توسعه فراهم خواهد شد.

وی اظهار داشت: در شرایطی قرار داریم که باید با ایجاد تحول بتوانیم علاوه بر دستیابی به توسعه و پیشرفت در بخش های مختلف، به مردم و افکار عمومی نیز پاسخگو باشیم.

مقام عالی دولت در مازندران با انتقاد از نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی مربوطه در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان، اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان باید با ایجاد تحول، رویکرد جدیدی را در نحوه اجرای طرح نهضت ملی مسکن ارایه دهد تا طرح های این بخش با شتاب بیشتری عملیاتی و اجرایی شود.

حسینی پور خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به توسعه استان باید توسط مسولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه در کمترین زمان رفع شود.

نماینده عالی دولت در مازندران ادامه داد: نباید با برخی اقدامات خود به دشمنان این فرصت را بدهیم تا برای ما تصمیم گیری کنند و این بزرگترین ضعف یک مدیر است. حسینی پور گفت: کارآمدی مدیران پاسخ محکمی به تمام بدخواهان انقلاب و نظام اسلامی است که قصد دارند با ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه، مردم را نسبت به نظام و دولتمردان ناامید کند.

وی گفت: نسبت به حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تاکید فراوانی شده اما برخی از مدیران و یا کارشناسان دستگاه های اجرایی مربوطه با ایجاد مانع برای فعالان اقتصادی ساز ناکوک و مخالف سر می دهند که باید به فکر شغل دیگری برای خودشان باشند.

استاندار مازندران، مردمی کردن طرح‌ها به‌ویژه طرح‌های مربوط به بخش مسکن در راستای تحقق منویات رهبری را از اولویت های اصلی در سال جاری عنوان کرد و افزود: دستگاه های اجرایی نیز باید با تفاهم و همکاری بیش از پیش نسبت به اجرای کامل تعهدات در طرح نهضت ملی مسکن اهتمام بیشتری داشته باشند.

استاندار مازندران بر لزوم شناسایی بافت های فرسوده در مناطق شهری در راستای اجرای طرح نهضت ملمی مسکن تاکید کرد و از شهرداران خواست نسبت به انجام این مهم اهتمام بیتری داشته باشند.

حسینی پور افزود: موانع و مشکلات فراروی طرح نهضت ملی مسکن باید شناسایی و با ارایه راهکار اصولی نسبت به اجرای کامل این طرح اقدام شود.

وی افزود: تا هفته دولت امسال طرح نهضت ملی مسکن در تمام شهرستان های استان برابر تعهداتی که دارند باید به قرارداد منتج و عملیاتی شود و هیچ عذری نیز در این زمینه پذیرفتنی نیست و فرمانداران نیز موظف به تهیه زمین برای اجرای کامل تعهدات در این بخش هستند.

طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد. قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود. سهم مازندران از این طرح سالانه ۳۸ هزار و در مجموع ۱۵۲ هزار خانه است.

طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانستند ثبت‌نام کنند.


منبع : ایرنا