۱۶:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۲۰

تولیدات کشاورزی صادرات محور شود

تولیدات کشاورزی صادرات محور شود

استاندار مازندران گفت: باید تلاش شود تا تولیدات‌مان صادرات‌محور شده و برای استان ارزش افزوده داشته باشد.

به گزارش کاسپین24 | سیدمحمود حسینی‌پور امروز در بازدید از شهرک گلخانه‌ای کوهسارکنده نکا و تولید گیاه پاپایا اظهار کرد: جهاد کشاورزی باید آمایش محصولات کشاورزی و سرزمینی را تهیه کنند تا مردم بدانند در چه حوزه‌ای باید سرمایه‌گذاری کرده و چه تولیداتی به بازار عرضه کنند و باید محصولات صادرات محور تولید شود.

وی گفت: یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم در استان مازندران توسعه گلخانه در همه حوزه‌ها و تولیدات کشاورزی است و یکی از سرمایه‌گذاری‌های مهم، تولید میوه‌هایی است که ارزش صادراتی داشته باشند.

استاندار مازندران یادآور شد: برای اشتغال پایدار، احیای شهرک‌های گلخانه‌ای با استفاده از تکنولوژی مدرن و به روز در دستور کار است.

حسینی‌پور گفت: بر این باوریم که الگوی مناسب گلخانه‌ای ما باید همانند کشور هلند باشد که الگوی موفق و تولیدات مؤثری دارد.

وی با اعلام اینکه یکی از شهرک‌های موفق گلخانه‌ای مازندران که در تولید میوه‌های استوایی تولید می‌کند، شهرک گلخانه‌ای کوهسارکنده نکاست، خاطرنشان کرد: این گلخانه متناسب با تکنولوژی جدید و دانش‌بنیان در تولید میوه‌های استوایی گران‌قیمت مشغول فعالیت است که رایزنی برای صادرات محصولات این گلخانه در حال انجام است.

حسینی‌پور گفت: اگر هدف‌گذاری‌های ما در استان درست باشد و تولیدات استان براساس چهارچوب سیاست‌های لازم باشد، تا چهار سال آینده به قطب تولید محصولات کشاورزی تبدیل خواهیم شد.

استاندار مازندران افزود: باید تلاش شود تا تولیدات‌مان صادرات‌محور شده و برای استان ارزش افزوده داشته باشد.

وی گفت: تولید این میوه استوایی مشتری خاص خودش را دارد و در کشور هم جایگاه خود را پیدا می‌کند و اکنون در ابتدای راه است و باید با حمایت‌های لازم برای توسعه این کشت، فروش و صادرات تلاش شود.


منبع : ایسنا