۱۸:۵۳ ۱۳۹۹/۲/۱۹
در گفت و گو با کاسپین24 مطرح شد

ثبت اطلاعات تمامی کشاورزان در سامانه جامع پهنه بندی

ثبت اطلاعات تمامی کشاورزان در سامانه جامع پهنه بندی

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران،گفت:به منظور کوتاه کردن دست دلالان،سازمان جهاد کشاورزی برنامه ریزی انجام داد تا اطلاعات تمامی کشاورزان را در سامانه جامع پهنه بندی ثبت کنند.

بهرام نجفی در گفتگو با خبرنگار کاسپین ۲۴ در خصوص خرید تضمینی کلزا در استان، اظهارکرد: در راستای حمایت از کشاورزان برای خرید تضمینی کلزا در مازندران ۱۹ مرکز را پیش بینی کرده و در جلسات کارگروه استانی طوری برنامه ریزی شده که این تعداد مراکز در مناطق مختلف واقع شوند تا کشاورزان محصولات خود را راحت تر تحویل دهند.

وی با بیان اینکه کلزا در سال جاری از کشاورزان با قیمت ۴ و ۶۶۰ تومان و ۲ ریال با ناخالص ۲ درصد و رطوبت خریداری می شود، افزود: قیمت سال گذشته شورای اقتصاد ۳ هزار و ۴۳۹ تومان و ۸ ریال که در سال جاری بیش از ۳۵ درصد قیمت کلزا افزایش یافت.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران،افزود: برای اینکه بتوانیم واسطه ها را کم کنیم،سازمان جهاد کشاورزی برنامه ریزی انجام داد تا اطلاعات تمامی کشاورزان را در سامانه جامع پهنه بندی ثبت کنند.

وی ادامه داد: در زمان تحویل محصول،کشاورز کد ملی خود را در سامانه وارد و تمام اطلاعات کشاورز و مقدار محصول و شماره حساب او مشاهده می شود و پس بررسی کیفیت محصول نسبت به خرید آن اقدام می شود.

نجفی با بیان اینکه در تمامی مراکز خرید، کارکنان بانک کشاورزی حضور دارند، گفت: این اطلاعات وارد سامانه و پایان هر روز این اطلاعات تحویل بانک تا در صف پرداخت قرار گینرد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره بر اینکه در حال حاضر در سطح کشور خرید تضمینی انجام‌ و به موقع پول به حساب کشاورزان واریز می شود،اظهار داشت:امسال همه در تلاش هستند که اعتبار لازم را واریز و بموقع کشاورزان بهای خود را دریافت کنند.