۱۵:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۲۷

ثبت‌نام طرح جهش تولید مسکن به زودی آغاز می‌شود

ثبت‌نام طرح جهش تولید مسکن به زودی آغاز می‌شود

مدیر‌کل راه و شهرسازی مازندران از آغاز ثبت‌نام طرح جهش تولید مسکن به زودی در استان خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | سید محمد نظری مدیر‌کل راه و شهرسازی مازندران گفت: ساخت واحد‌های مسکونی جدید در طرح جهش تولید بصورت تقاضا محور بوده و ثبت نام برای آن به زودی آغاز می‌شود.

او افزود: این قانون شامل پنج فصل تامین منابع مالی، تأمین زمین، تأمین مصالح ساختمانی، تأمین خدمات ساختمانی و سایر موارد بوده که در رابطه با برنامه‌ریزی برای تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور است.

نظری با اشاره به اینکه ساخت مسکن به صورت تقریبی یک سال و نیم تا دو سال طول می‌کشد، گفت: بر این اساس برای احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال نمی‌توان در هر سال فقط یک میلیون واحد مسکونی احداث کرد.

او افزود: در نخستین جلسه شورای عالی مسکن، تصمیم‌گیری شده تا برای جبران این موضوع در دو سال اول اجرای طرح جهش تولید مسکن، دو نوبت تولید مسکن هر سال به تعداد ۲ میلیون آغاز شود تا در چهارسال آینده و پایان دولت سیزدهم شاهد تکمیل چهار میلیون واحد مسکونی باشیم.

نظری گفت: در این طرح، دولت از تجربه مسکن‌مهر و نمونه‌های ساخته شده در کشور به خوبی استفاده کرده بنابراین ساخت واحد‌های مسکونی جدید در طرح جهش تولید بصورت تقاضا محور بوده به این معنی که در صورت وجود تقاضا، واحد‌های مسکونی احداث می‌شوند.

او افزود: مطابق با اعلام وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام از متقاضیان مسکن به زودی آغاز می‌شود و براساس نیازی که مردم اعلام می‌کنند، واحد‌های مسکونی احداث می‌شود.

مدیر‌کل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه در قانون جهش تولید مسکن، دستگاه‌های خدمات‌رسان مکلف شدند فقط حق انشعاب دریافت کنند و هزینه اضافه دیگری از مردم گرفته نشود و زمین نیز کاملاً رایگان در اختیار این طرح قرار داده می‌شود، گفت: براین اساس زمین‌های دولتی در استان و شهر شناسایی، از دستگاه اجرایی که این اراضی را استفاده نکرده دریافت و در اختیار این طرح برای تامین مسکن قرار داده می‌شود.


منبع : باشگاه خبرنگاران