۱۷:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۱۷

حال خوش ورزش بانوان در مازندران

حال خوش ورزش بانوان در مازندران

بانوان مازندرانی امسال در میادین ورزشی جهانی و آسیایی همچون سال‌های گذشته توانستند مدال‌های رنگارنگی را کسب کنند اما حضور چهره های جدید در تیم های ملی و نیز مدال آوری ها را می توان رویش قهرمانان نوظهور کشور از این خطه برشمرد.

به گزارش کاسپین24 | مازندران همواره جزو استان های سرآمد در زمینه قهرمان پروری مردان ورزشکار به شمار می رود و از "‌امامعلی حبیبی ها"‌ گرفته تا "بهداد سلیمی ها" از این خطه برخاستند و برای کشور افتخارآفرینی کردند و نام ایران در عرصه های جهانی نامدار کردند.

اما قهرمان پروی در مازندران فقط به مردان خلاصه نمی شود و زنان این دیار نیز هم ردیف با آنها به موفقیت های خوبی دست یافتند، بانوان مازندرانی امسال در میادین ورزشی جهانی و آسیایی گُل کاشتند و با کسب مدال های رنگارنگ بر روی سکوهای بیشتری قرار گرفتند به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳ نشان جهانی و آسیایی حاصل تلاش بانوان این استان بوده است.

از این تعداد مدال کسب شده ۱۳ مدال در بالاترین میادین ورزشی همچون جهانی و بین المللی کسب شد و از نظر رنگ مدال ها، طلا بیشترین رنگ بندی مدال بانوان مازندران در این مدت بود که هشت مدال را شامل می شود.

در میان کسب مدال های ورزشی و ثبات جایگاه ورزشی بانوان استان حضور چهره های جدید در جمع قهرمانان و مدال آوران از نکات حائز اهمیت در این عرصه به شمار می رود. خیلی ها نام"‌هانیه رستمیان"‌قهرمان تیراندازی مازندران را بسیار شنیده اند و با چهره او آشنا هستند اما در این "سیده مرضیه مهدی‌زاده دیوا" اولین بانوی ایرانی مدال آور مسابقات جهانی مچ اندازی در وزن ۵۰ کیلوگرم را می توان از جدیدترین چهره های قهرمانی کشور نام برد.

مسیر قهرمانی بانوان مازندران تنها به کسب مدال خلاصه نمی شود و آمارهای دعوت و عضویت در تیم ملی رشته های ورزشی بیانگر تداوم این مسیر توسط ورزشکاران نوظهور است. داده های معاونت امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان نشان می دهد که از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۵ بانوی استان به اردوی تیم ملی دعوت شدند و یک سوم از این تعداد به عضویت تیم در آمدند.

قرار گرفتن این تعداد بانوی مازندران در ترکیب و چینش تیم های ملی نشان دهنده ظرفیت و پتانسیل موجود در این قشر است و باید در سالهای آینده منتظر رویش قهرمانان بیشتری باشیم.

معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان مازندران تعداد بانوان ورزشکار سازمان یافته استان را بیش از ۵۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت:‌ برنامه ریزی و هدفگذاری امسال افزایش ۲ برابری تعداد ورزشکاران بانوی استان نسبت به پارسال است.

فاطمه خدمت گزاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاراته، تکواندو، فوتسال و والیبال به عنوان رشته هایی است که بانوان مازندرانی بیشترین استقبال را از آنها دارند.

وی ادامه داد:‌ با توجه به تمایل بانوان مازندران به فعالیت های ورزشی در زمینه کسب مدال و حضور در میادین ورزشی جهانی و آسیایی این قشر در کشور نیز حرفی برای گفتن دارند.

معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان مازندران خاطرنشان کرد:‌ از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۵ بانوی ورزشکار استان به اردوی تیم ملی راه یافتند که از این تعداد ۵۷ نفر نیز به عضویت تیم ملی در رشته های مختلف درآمدند.

وی از کاراته، ‌ تکواندو و دیگر رشته های ورزشی به عنوان رشته هایی نام برد که بیشترین مدال آوری بانوان مازندران در آنها رقم خورده است.

خدمت گزاری گفت: از ابتدای امسال بانوان ورزشکار مازندران در میادین جهانی توانستند پنج مدال شامل ۲ طلا، ‌یک نقره و ۲ برنز کسب کردند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین زنان مازندران ۹ مدال بین المللی شامل ۲ طلا، ‌ سه نقره و ۲ برنز از ابتدای امسال تاکنون از آن خود کردند.

معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان مازندران سهم بانوان ورزشکار استان در بازی های آسیایی را ۱۰ مدال اعلام کرد.


منبع : ایرنا