۱۲:۳۹ ۱۴۰۱/۱/۱۷

حضور 95 درصد دانش آموزان در کلاس درس

حضور 95 درصد دانش آموزان در کلاس درس

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش ‌و پرورش مازندران گفت که ۹۵ درصد از مجموع ۵۲۰ هزار دانش آموز مازندرانی در مقاطع مختلف تحصیلی در چهار روز گذشته با حضور در کلاس‌های درس از بازگشایی مدارس استقبال کردند.

به گزارش کاسپین24 | قربانعلی سهرابی با بیان این که استقبال دانش آموزان مازندرانی از بازگشایی مدارس در روزهای گذشته چشم‌گیر بوده است، افزود: حدود پنج درصد از دانش آموزان استان که دارای علایم مشکوک و مبتلا به کرونا بودند با تشخیص پزشکان معالج در زمان حاضر در کلاس‌های درس حضور ندارند و از طریق سامانه شاد تحصیل خود را در خانه ادامه می‌دهند اما بعد از پایان دوران درمان و نقاهت آنان هم به جمع هم کلاسی‌های خود اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای استقرار کادر بهداشتی سیّار در مدارس استان برای تزریق داوطلبانه واکسن کرونا به دانش آموزان، معلمان و نیروی اجرایی مدارس از هفته آینده، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح روند تزریق واکسیناسیون گروه هدف آموزش و پرورش مازندران جهش خوبی یابد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش ‌و پرورش مازندران با ابراز نارضایتی از روند تزریق دز سوم واکسن کرونا در بین گروه معلمان ، گفت : از مجموع ۴۵ هزار معلم استان اکنون تنها ۶۰ درصد آنان نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونای خود اقدام کردند.

سهرابی با اشاره به تزریق واکسن کرونا در بین ۹۹ درصد از جامعه هدف ۲۵۰ هزار نفری دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان، افزود : در زمان حاضر بیشترین دغدغه در ارتباط با واکسیناسیون گروه سنی و دانش آموزی هفت تا ۱۱ سال مازندران است که تنها ۳۰ درصد از مجموع ۲۷۰ هزار از این گروه نسبت به تزریق واکسن کرونای خود اقدام کردند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش ‌و پرورش مازندران همچنین از میزان پایین رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس ابراز نارضایتی کرد و گفت : طبق آمار و بازرسی میدانی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در زمان حاضر حدود ۵۵ درصد از محصلان در کلاس‌های درس دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و فاصله دو متری نیمکت‌ها از یکدیگر را رعایت می‌کنند که این آمار به هیچ عنوان رضایت بخش نیست و باید برای فرهنگ‌سازی افزایش رعایت نکات بهداشتی در مدارس بکوشیم.

وی افزود : حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در روزهای گذشته برای رفع مشکلات زیرساختی و همچنین گندزدایی و ضدعفونی مدارس استان هزینه شده است و اگر دانش آموزی به هر دلیلی بدون ماسک وارد مدرسه شود، مدیر و نیروی اجرایی مدرسه موظف به اعطای ماسک به چنین دانش آموزی است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در ششم فروردین امسال اعلام کرد که همه مدارس و مراکز آموزشی باید از ۱۴ فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به برگزاری کلاس‌های حضوری برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام کنند و سه روز بعد از این اعلام و در نهم فروردین هم وزارت آموزش و پرورش شیوه‌نامه حضوری شدن مدارس را، به ادارات کل آمورش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد تا به نوعی در مدت زمان باقی‌مانده زیرساخت‌های لازم برای تحصیل حضوری دانش آموزان فراهم شود.

مازندران در سال تحصیلی جاری ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد که توسط ۴۵ هزار معلم در چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه تحصیل می‌کنند.


منبع : ایرنا