۱۶:۰۱ ۱۴۰۰/۹/۱۵

حل دعاوی از طریق کدخدامنشی

حل دعاوی از طریق کدخدامنشی

اختلاف و دعاوی در حد امکان به دادگاه کشانده نشده و از شیوه کدخدامنشی ختم به خیر شود.

به گزارش کاسپین24 | حجت‌الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در حاشیه میز خدمت قضایی شهر امیرکلا گفت: همه هدف ما این است در این جلسات دیدار مردمی با مشکلات قضایی مراجعان بیشتر آشنا شویم تلاش کنیم اختلاف و دعاوی در حد امکان به دادگاه کشانده نشود و از شیوه کدخدامنشی و از طریق بزرگان و ریش سفیدان و با صلح و رضایت ختم به خیرشود.

او گفت: رهبر معظم انقلاب در احکام انتصاب روسای قوه قضائیه سابق و فعلی همواره بر این نکته تاکید داشتند که ارتباط با مردم بصورت منظم برقرار شود و ما نیز د ر راستای عمل به فرمایشات معظم له به اتفاق معاونین حداقل هفته‌ای یکبار در خدمت مردم شهرستان‌های مختلف مازندران هستیم وجلسات دیدار با مردم بصورت منظم و هدفمند برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران از بررسی مشکلات حدود ۱۳۵ شهروند در این دیدار خبر داد و گفت: این دیدار‌ها میز خدمت است و در ملاقات‌های مردمی چه در مساجد و یا محافل دیگر که بصورت چهره به چهره انجام می‌پذیرد، بعضا با توضیحاتی خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام اکبری گفت:از همگان انتظار داریم تا درگیر اختلافات نشوند، برخی مسائل بعضا خانوادگی و ساده هستند و با صحبت و پا در میانی حل شود.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: فاصله زمان وقوع جرم و زمان صدور حکم و اجرا باید کم باشد تا بازدارندگی لازم داشته باشد.

او گفت: اختلافات محلی که دارای شاکیان زیاد هستند نیز در زمان کوتاه تری رسیدگی می‌شوند تا امنیت مردم خدشه دار نشود.


منبع : باشگاه خبرنگاران