۱۴:۱۳ ۱۳۹۹/۲/۳۰
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران:

خانواده ها فرزندان را مقابل ویروس اعتیاد واکسینه کنند

خانواده ها فرزندان را مقابل ویروس اعتیاد واکسینه کنند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، اعتیاد را عامل اصلی فروپاشی خانواده ها و طلاق دانست و از خانواده ها خواست تا فرزندان خود را مقابل ویروس اعتیاد واکسینه کنند.

به گزارش کاسپین24| احمد مظفری درحاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، آموزش مهارت‌های زندگی به ویژه مهارت نه گفتن و جرأت ورزی و کنترل دوستان و همسالان فرزندان را دو راه مهم واکسینه کردن فرزندان در مقابل خطرات و مضرات تهدید بزرگ و بلای عظیم اعتیاد اعلام کرد و گفت: کشف ۹۵۰ تن انواع مواد مخدر در کشور و بیش از چهار تن در استان مازندران در سال گذشته و رشد ۱۳ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان در سال ۹۸ بیانگر تلاش گسترده قاچاقچیان و سوادگران مرگ برای سود بیشتر به قیمت قربانی کردن مردم بی گناه و افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

مظفری تاکید کرد: مهمترین راه مقابله با آسیب‌های ناشی از سو مصرف مواد مخدر پیشگیری، آگاهی بخشی و ارتقا مهارت‌های زندگی و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر است و برای تحقق این هدف همه اقشار جامعه باید به تکالیف و نقش خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: همانطور که مردم عزیز ما برای در امان ماندن از ویروس منحوس کرونا به دنبال ماسک و مواد ضد عفونی کننده و قرنطینه در منزل رفتند در حوزه مبارزه و مقابله با مواد مخدر خانواده‌ها می‌توانند با مراقبت و صیانت از فززندان زنجیره شیوع مواد مخدر را قطع کرده و با کاهش تقاضا مسیر سلامت جامعه را هموار کنند.

وی اعتیاد را عامل اصلی فروپاشی خانواده و طلاق خواند و گفت: خانواده می‌تواند با تدابیر واقدامات مناسب زمینه کاهش علل و عوامل موجبات اولیه جرم را فراهم کند و راه رسیدن به جامعه سالم و پایدار مشارکت همه اقشار است.

مظفری بر ضرورت توانمندسازی فردی و اجتماعی و آگاهی بخشی و مدیریت نیازها در حوزه مقابله با مواد مخدر تاکید و ابراز امیدواری کرد با اجرای دقیق طرح یاریگران زندگی زمینه مشارکت همه اقشار جامعه در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت کاهش نرخ شیوع مواد مخدر و نرخ مرگ ومیر در استان فراهم شود.

منبع:مهر