۱۲:۵۷ ۱۴۰۱/۶/۲۳

خروج بازار برنج از رکود مطلق

خروج بازار برنج از رکود مطلق

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی مازندران از خروج بازار برنج از رکود خبرداد .

به گزارش کاسپین24 | عباس‌پور سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی مازندران امروز در گفت‌وگویی، اظهار کرد: از مجموع ۲۱۵هزار هکتار شالیزارهای مازندران ۲۰۵هزار هکتار معادل ۹۵درصد مزارع برداشت شد.

وی با بیان اینکه به روزهای پایانی کشت اول برنج نزدیک می‌شویم، افزود: این روزها برنج روانه شالیکوبی‌ها و بازار است و می‌توانیم اعلام کنیم بازار از حالت رکود خارج شده، ولی به رونق نرسیده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی مازندران اضافه کرد: شاهد افت و یا ریزش شدید قیمت نیستیم و تقریبا عرضه و تقاضا دارد بازار را به ثبات می‌رساند.

عباس‌پور با اعلام اینکه برای حمایت از ارقام پرمحصول با خرید از طرف دولت ممکن است اقدام کند، تصریح کرد: بازار درحال رصد است و امیدواریم با وارد شدن خریداران و تجار عمده به‌تدریج رونق در بازار اتفاق بیفتد و شالیکاران بتوانند محصول خود را به قیمت مناسب برسانند.

وی در ارتباط با قیمت‌های متفاوت از ۸۰ تا ۱۴۰ هزار تومانی برنج در بازار، اظهار کرد: در بازار قیمت برنج بالای ۱۰۰هزار تومان بوده که این قیمت‌ها ممکن است در سایر استان‌ها باشد ولی قیمت برنج در بازار استان بین ۸۰ تا ۹۵هزار تومان است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود در مورد کشت مجدد و رتون، یادآور شد: باتوجه به اینکه ۹۰ تا ۱۰۰هزار هکتار از شالیزارهای استان به کشت مجدد و رتون اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۰ روز آینده یعنی ۱۵ مهر ماه به‌تدریج در چرخه برداشت سوق یابند.

عباس‌پور در پایان گفت: کشت مجدد و رتون به لحاظ شرایط هوا رشد خوبی دارد که باید به وضعیت عملکرد برسیم که ببینیم عملکرد محصول رتون و کشت مجدد به چه صورت خواهد بود.


منبع : فارس