۱۲:۰۶ ۱۴۰۱/۶/۶

خروج ۱۱۷ واحد صنعتی مازندران از تملیک بانک ها

خروج ۱۱۷ واحد صنعتی مازندران از تملیک بانک ها

معاون صنایع کوچ شرکت شهرک های صنعتی مازندران از خروج ۱۱۷ واحد صنعتی واقع در شهرک های صنعتی در یکسال گذشته از تملیک بانک ها خبرداد.

به گزارش کاسپین24 | کامران علیپور افزود : از ۱۸۶ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی مازندران که به تملیک بانک ها درآمده بودند با برگزاری ۸۵ جلسه کارشناسی ۱۱۷ واحد تملیکی مشکلات آنها برطرف شد و به چرخه تولید بازگشتند.

وی ادامه داد: برگشت دوباره این واحدهای صنعتی به چرخه فعالیت و تولید به صورت سپردن آنها سرمایه گذاران جدید و یا سرمایه گذاران انجام شده است.

معاون شرکت شهرک های صنعتی مازندران در تشریح وضعیت تعداد کارخانه های صنعتی که شهرک و نواحی صنعتی استان وجود دارد، گفت: نیمی از واحدهای صنعتی استان در این شهرک و نواحی صنعتی قرار دارد.

علیپور از برنامه های امسال شرکت شهرک های صنعتی مازندران رل اجرای برنامه برای افزایش تولید اعلام کرد و افزود: برای این منظور افزایش تولید واحدهایی که با ظرفیت کم تولید فعالیت دارند از طریق اعمال حمایت ها این برنامه را در دستور کار داریم.

وی همچنین کمک به بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید را از دیگر برنامه ها برای افزاش تولید صنعتی عنوان کرد.

شمار واحدهای صنعتی فعال در مازندران بیش از ۲ هزار واحد با اشتغالزایی مستقیم ۸۰ هزار نفر است. مازندران ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی دارد.

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: در یکسال اخیر کلینیک های کسب و کار در مازندران فعالیت خود را با بکارگیری از ظرفیت مشاوران، اساتید و نخبگان آغاز کردند که با برگزاری هشت کلینیک سیار کسب و کار وضعیت ۱۴۷ واحد صنعتی توسط این مشاوران عارضه یابی و مشکلات آنها شناسایی شد.

علیپور اضافه کرد : همچنین برای بهبود اجرای پروژه ها از سال گذشته تا چهار ماهه نخست امسال ۱۸۰ دوره آموزشی برای چهار هزار نفر از نیروهای فعال در واحدهای صنعتی مازندران برگزار شد و آنها آموزش های مهارتی، بازاریابی و بهداشت محیط کار فرا گرفتند.


منبع : ایرنا