۱۶:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۱۴

خریداری برنج پارسال برنجکاران شمالی تا آخرین دانه

خریداری برنج پارسال برنجکاران شمالی تا آخرین دانه

مدیرکل توسعه بازرگانی دولتی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برنج مازاد بر نیاز پارسال برنجکاران شمالی تا آخرین گرم با مشارکت مباشرین دولتی خریداری می‌شود.

به گزارش کاسپین24 | شهیاد آبنار مدیرکل توسعه بازرگانی دولتی وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از بخش تولید و برنجکاران، خرید برنج پرمحصول در مناطق استان‌های شمالی را در دستور کار قرار داده است.

آبنار افزود: در این راستا، شرکت بازرگانی دولتی ایران و اتحادیه تعاونی روستایی به عنوان مباشرین بخش دولتی اقدام به استقرار مراکز خرید در استان‌های گلستان، مازندران و گیلان کرده است.

وی گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با مدیرعامل شرکت‌ها منعقد شده است مراکز خرید در تمامی شهرستان‌های استان‌های شمالی راه‌اندازی شده است و در حال خرید برنج کیفی و مازاد بر نیاز سال گذشته کشاورزان هستند.

مدیرکل توسعه بازرگانی دولتی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برنج مازاد بر نیاز پارسال برنجکاران شمالی تا آخرین گرم با مشارکت مباشرین دولتی خریداری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز گفت: هم اکنون هر کیلوگرم برنج پرمحصول ندا ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان، شیرودی ۴۰ هزار و ۶۰۰ تومان و فجر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان از برنجکاران خریداری می‌شود.

حسن عنایتی با بیان اینکه ارقام پرمحصول برنج سال جدید هنوز وارد چرخه بازار نشده است، افزود: راه‌اندازی مراکز خرید تضمینی برنج پرمحصول سال گذشته کمک خوبی به فروش برنج‌های سال زراعی جدید می‌کند.


منبع : فارس