۰۹:۴۸ ۱۳۹۹/۴/۳
سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران:

خرید گندم در مازندران از مرز ۳۷ هزار تن گذشت

خرید گندم در مازندران از مرز ۳۷ هزار تن گذشت

۳۷ هزار و ۸۷۹ تن گندم تاکنون از کشاورزان مازندرانی خریداری شد.

به گزارش کاسپین24|بهرام نجفی سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران، گفت: ۳۷ هزار و ۸۷۹ تن گندم از آغاز فصل خرید تضمینی گندم در مازندران مازاد بر نیاز کشاورزان استان توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی خریداری شد.

او افزود:ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان مازندرانی ۹۶۶ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال بوده که فایل‌های خرید برای پرداخت بهای گندم دریافتی در اختیار بانک کشاورزی قرار داده شد.

نجفی گفت: ۲۴ مرکز شامل مراکز خرید ملکی و کارخانه‌های آرد سازی و سیلو‌های بخش خصوصی و تعدادی از مراکز تعاونی روستایی جهت خرید محصول گندم در استان مازندران از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز گردید و به تناسب نیاز آماده برای عملیات خرید تضمینی گندم می‌باشند.

او به شهرستان‌هایی که بیشترین میزان تحویل گندم را دارند اشاره کرد و افزود: شهرستان بهشهر با ۳۳ درصد، گلوگاه با ۲۴ درصد و نکا ۱۷ درصد از تحویل گندم به مراکز خرید اداره کل غله مازندران دارای بیشترین آمار تحویل این محصول در سطح استان می‌باشند.

نجفی با اشاره به قیمت تضمینی گندم گفت: قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلو گرم گندم در سال زراعی جاری بر اساس ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد غیر مفید ۲۵ هزار ریال تعیین شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۴۷ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به خرید کلزا در استان افزود: بیش از ۱۱ هزار تن کلزا به ارزش ۴۹۳ میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال تاکنون از کشاورزان مازندرانی خریداری شد که با پیگیری‌های بعمل آمده تاکنون ۲۰ درصد از مطالبات آن‌ها پرداخت شد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به ۴ مرکز خرید در شهرستان‌های ساری و بهشهر گفت: تا زمانی که کشاورزان عزیز، کلزا برای تحویل داشته باشند این مراکز دایر خواهند بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان