۱۵:۵۱ ۱۴۰۲/۷/۲۵

خرید ۹ هزار و ۶۰۰ تن برنج پرمحصول در مازندران

خرید ۹ هزار و ۶۰۰ تن برنج پرمحصول در مازندران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از خرید ۹ هزار و ۶۰۰ تن برنج پرمحصول در استان خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: ۹ هزار و ۶۰۰ تُن برنج کهنه (کِشت سال گذشته) در استان خریداری شده و سه هزار و ۱۰ میلیارد ریال معادل بیش از ۸۰ درصد هم مطالبات مباشران پرداخت شده است.

عباسعلی وفایی نژاد افزود: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان از ۲۵ مردادماه سال جاری تاکنون با ۳۰ مباشر در قالب اتحادیه شالیکوبی داران و اعضای اتحادیه تعاون روستایی قرارداد امضا کرد و با عقد قرارداد تحویل ۲۱ هزار تُن برنج "ندا، شیرودی و فجر" در این طرح همکاری می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: زمان خرید برنج پرمحصول سال ۱۴۰۱ تا پایان مهرماه تعیین شده است.

وفایی نژاد در خصوص خرید برنج تولید امسال نیز افزود: در صورت ابلاغ دستورالعمل جدید برای خرید برنج تولید شده در سال ۱۴۰۲، این اداره کل آمادگی لازم برای ادامه فرایند خرید طبق سیاست‌های ابلاغی را دارد.

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود. استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

این استان با برخورداری از تنها ۲.۵ درصد زمین کشاورزی کشور، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.


منبع : ایرنا