۱۶:۲۷ ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
وزير بهداشت:

خواب راحت ندارم

خواب راحت ندارم

وزير بهداشت با اشاره به باقي‌ماندن حدود ?? درصد از مطالبات بيمارستان‌ها از بيمه‌ها، گفت: اميدواريم دولت کمک کند تا بتوانيم ديوني که بر دوشمان سنگيني مي‌کند را پرداخت کنيم.

به گزارش کاسپین24 به نقل از ایسنا؛دکتر سيد حسن هاشمي در بازديد از يکي از کمپ‌هاي امداد نوروزي اورژانس کشور گفت: خوشحاليم که سال ?? رو به پايان است و مردم فرصت دارند تا با خانواده خود و در آرامش استراحت کنند. اميدواريم که قدر هر لحظه از آن را بدانند و حداکثر استفاده را از اين فرصت ببرند.

وي افزود: ما در ايام نوروز ???? پايگاه اورژانس را به طور فعال نگه مي‌داريم و ??? مجموعه و کمپ اورژانسي را براي ارائه خدمات به خواهران و برادران قرار داده‌ايم. همچنين تعداد ?? هزار و ??? نفر نيرو در جاده‌ها و درون شهر به عنوان اورژانس پيش بيمارستاني قرار مي‌گيرند. ?? فروند آمبولانس هوايي و ?? اتوبوس آمبولانس نيز در خدمت مسافران هستند.

هاشمي ادامه داد: در عين حال همه اورژانس‌هاي پيش بيمارستاني در ??? بيمارستان کشور در ايام نوروز فعالند و گرچه کل کشور در اين ايام تعطيل هستند، اما ما جزء نيروهاي خدماتي هستيم و بايد به صورت شبانه روزي به مردم خدمات ارائه دهيم که از همين‌جا از همه همکارانم تشکر مي‌کنم و اميدوارم که بيش از گذشته بتوانيم آرامش خاطر هموطنان‌مان را فراهم کنيم. در عين حال رانندگان و سرنشينان نيز بايد مراقبت کنند؛ چرا که حادثه هميشه هست. بنابراين حتما رعايت کنند.

هاشمي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره وعده‌هايي که هنوز در حوزه سلامت به تحقق نپيوسته، گفت: ما معمولا وعده نداده‌ايم و سعي کرده‌ايم کارهايي را که وظيفه ما است در حد توان و قدرت‌مان انجام دهيم. بنابراين تا جايي که قانون و دستگاه‌هاي مرتبط به ما کمک کرده باشند، به وعده‌هايمان عمل کرده‌ايم و فکر نمي‌کنم که وعده‌اي داده باشيم و به آن عمل نکنيم و در مواردي که قول داده‌ايم بيش از آنچه که گفته‌ايم عمل کرديم. در برابر تقاضاي مردم نيز حرفمان اين است که وضعيت را بررسي مي‌کنيم.

وزير بهداشت تاکيد کرد: بناي ما در اين دوره و در دولت يازدهم اين نبود که شعار دهيم و حرفي بزنيم که عملي نباشد. بنابراين اعتماد مردم تا به امروز مهمترين سرمايه ما بوده و اميدواريم اين راه را ادامه دهيم. اگر شما فکر مي‌کنيد که وعده‌اي داده‌ايم و عمل نکرده‌ايم حتما آن را به ما انتقال دهيد.

?? درصد از مطالبات بيمارستان‌ها از بيمه‌ها همچنان باقي است

هاشمي با اشاره به پرداخت مطالبات بيمارستان‌ها از سوي بيمه‌ها نيز گفت: آنچه که تا امروز به ما پرداخت شده را در دانشگاه‌هاي سراسر کشور توزيع کرديم و حدود ?? درصد از مطالبات ما باقيمانده که اميدواريم دولت کمک کند تا بتوانيم ديوني را که بر دوشمان سنگيني مي‌کند پرداخت کنيم. من تا پيش از دوره وزارت هيچ گاه بدهکار نبودم و بدهي نداشتم اما اکنون مي‌بينم که بسيار سخت است و آسايش و خواب راحتي ندارم. بنابراين اميدوارم هر چه زودتر شرايط فراهم شود و بتوانيم بدهي‌هايمان را پرداخت کنيم.

هاشمي در پاسخ به سوال ديگري درباره ادامه طرح تحول نظام سلامت در سال ?? گفت: نمي‌دانم چرا ما درباره اقدامات خوب ترديد داريم، اما درباره اتفاقات بد و ناگوار ترديدي نيست و هيچ کس نمي‌پرسد که آيا اين کارهاي بد ادامه مي‌يابد يا نه؟ اما درباره کارهاي خوب همواره سوال مي‌کنيم؛ چرا که متاسفانه نگاه‌ها مقطعي است و از آنجايي که برخي رفتارها نمايشي است، همه فکر مي‌کنند که براي يک دوره‌اي کاري انجام شده و وسط راه رها مي‌شود، اما من فکر نمي‌کنم اينطور باشد؛ چرا که اين اقدامات در حوزه سلامت جزء آرزوهاي ما، شهدا و امام عزيزمان بوده است.

طرح تحول حتما ادامه مي‌يابد

هاشمي تاکيد کرد: ما کار خاصي انجام نداده‌ايم، بلکه پولي را که مردم نبايد از جيب‌شان مي‌دادند را اعلام کرديم که دولت پرداخت مي‌کند. همچنين مردمي که بايد ?? سال پيش بيمه مي‌شدند را بيمه کرديم و در حال ساخت بيمارستان و درمانگاه و ... هستيم که اين کارها را قبلا بايد انجام مي‌داديم. بنابراين ما در طرح تحول نظام سلامت کار خاصي نکرديم مگر اينکه وظيفه‌مان را انجام داديم. چه کسي مي‌تواند اين خدمت را از مردم بگيرد. بنابراين حتما طرح تحول ادامه مي‌يابد.

وي ادامه داد: در عين حال معتقديم که نقص‌هاي زيادي داريم که آيندگان بايد آنها را با کمک دولت و مجالس آينده رفع کنند و اين خدمات ادامه يابد؛ چرا که لياقت مردم ايران بيش از اينهاست و من شخصا به آينده اميدوارم.

وزير بهداشت در پاسخ به سوالي درباره خبر خوش وزارت بهداشت در سال نو گفت: خبر خوش ما همين تعطيلات است و کساني که خيلي کار کردند مي‌توانند در اين روزها استراحت کنند و خواب راحتي داشته باشند و از همه مهمتر صله رحم و ديدن بستگان است. البته در حوزه سلامت خبر جديدي ندارم و اخبار همان اخبار گذشته است و اميدوارم طي اين مدت باقيمانده از فعاليت دولت همه اخلاق و انصاف را رعايت کنند تا به آرامش و سلامت رواني جامعه لطمه‌اي وارد نشود.