۱۴:۱۰ ۱۳۹۹/۳/۲۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

خیرین ۳۵۰ میلیارد ریال برای مقابله با کرونا به دانشگاه علوم پزشکی مازندران کمک کردند

خیرین ۳۵۰ میلیارد ریال برای مقابله با کرونا به دانشگاه علوم پزشکی مازندران کمک کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که از زمان همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون خیرین استان ۳۵۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی به این دانشگاه کمک کردند.

به گزارش کاسپین24|شیوع بیماری کرونا در مازندران از سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در شهرستان بابل شروع شد.

دکتر سید عباس موسوی افزود : با گذشت حدود چهار ماه از همه گیری ویروس کرونا و کاهش سرعت انتقال این بیماری در استان ، همچنان کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین ادامه دارد.

وی کمک های غیر نقدی را شامل ۶ دستگاه اکسیژن ساز و حدود ۴۰۰ دستگاه کپسول اکسیژن اعلام کرد و گفت که این تجهیزات در اختیار بیمارستان های محل بستری بیماران کرونایی در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار داده شد.

این مسئول افزود : کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین باعث شده تا بخش زیادی از کمبودهای دانشگاه برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا جبران شود.

وی فعال شدن برخی واحدهای صنعتی استان در حوزه تولید مواد ضد عفونی ، حفاظتی و ماسک را از دیگر اقدامات مهم استانی برای مقابله با کرونا معرفی کرد و گفت : نتیجه تمامی این اقدامات غلبه زودهنگام استان بر شیوع ویروس کرونا و کاهشی کردن روند آن بوده است.

استان مازندران ۲ دانشگاه علوم پزشکی است. دانشگاه علوم پزشکی بابل به صورت مستقل شهرستان بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد.

براساس آخرین آمار با همه گیری ویروس کرونا دولت برای تامین تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با این ویروس حدود ۲ هزار میلیارد ریال در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران قرار داد.

مازندران سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بقیه زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل قرار دارند.

منبع:ایرنا