۱۲:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
عضو هیئت رئیسه مجلس:

خیز بلند مجلس برای اجرای اصلاحات بزرگ اقتصادی در کشور

خیز بلند مجلس برای اجرای اصلاحات بزرگ اقتصادی در کشور

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم بهبود سطح فعالیت‌های اقتصادی به نفع اقشار آسیب پذیر تاکید کرد و گفت: مجلس برای اصلاحات بزرگ اقتصادی گام برداشته است.

به گزارش کاسپین24 | علی کریمی فیروزجایی گفت: مهم‌ترین اولویت اقتصادی کشور ارتقای سطح معیشتی و اقتصادی خانواده‌های نیازمند و متوسط به پایین است.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور افزود: رویکرد فعالیت‌های اقتصادی کشور باید به سمت افزایش توانمندی اقشار نیازمند تغییر یابد.

این نماینده مجلس با اشاره به جهت گیری کنونی دولت در عرصه اقتصاد یادآورشد: با تداوم رویکرد فعلی بیماری مزمن اقتصاد کشور درمان نخواهد شد.

دبیر هیئت رئیسه مجلس یازدهم افزود: اقتصاد درگیر با لایه‌های دیوانی و بروکراتیک اداری فشل، تنبل و بی تحرک است.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر لزوم تحرک اقتصادی دولت افزود: هم اکنون بخش‌های مولد و تأثیر گذار اقتصادی در پنجه دولت قرار دارد که قدرت رقابت در عرصه اقتصاد آزاد را ندارند.

کریمی فیروزجایی خاطر نشان کرد: تمامی فعالیت‌های اقتصادی بجز بخش سیاستگذاری آن باید به مردم و عاملان اقتصادی واگذار شود.

نماینده مردم بابل کارنامه دولت در عرصه خصوصی سازی را منفی ارزیابی کرد وافزود: خصوصی سازی با ویژه خواری و رانت خواری در تعارض است که باید دراین زمینه با کاربست مدیریت جهادی و انقلابی وارد میدان شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس سال آینده برای جراحی بزرگ اقتصادی در کشور برنامه جدی دارد.

این مسئول پارلمانی ادامه داد: حوزه‌های بانک، بیمه، مالیات و گمرک در صدر برنامه‌های اصلاحی مجلس برای اقتصاد قرار دارند.

کریمی فیروزجایی اجرای اصلاحات در حوزه اقتصاد را نیازمند واقع نگری و همپایی دولت دانست وافزود: برای تحقق اهداف اقتصادی رویکردها و فرآیندهای اجرایی و مدیریتی نیازمند اصلاح است.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با تاکید بر ضرورت همکاری مردم در اجرای اصلاحات اقتصادی تصریح کرد: تدوین پیوست فرهنگی پیش نیاز طرح‌های اصلاحات اقتصادی است.

نماینده مردم بابل خاطر نشان کرد: اولویت اول مجلس در جراحی اقتصادی برون رفت کشور از رکود تورمی و رفع موانع تولید است.



منبع: مهر