۱۳:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵

دادستان مازندران به موضوع نیروگاه زباله سوز نوشهر ورود کرد

دادستان مازندران به موضوع نیروگاه زباله سوز نوشهر ورود کرد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران به همراه مسؤول دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال استان، در پی وقوع مشکلات پیش آمده در محل اجرای پروژه نیروگاه زباله‌سوز منطقه ماشلگ شهرستان نوشهر، حاضر شد و از نزدیک در جریان روند اجرای این پروژه قرار گرفت.

به گزارش کاسپین24 | محمد کریمی که دبیری شورای حفظ حقوق بیت المال در استان را نیز بر عهده دارد در حاشیه این بازدید گفت: عملکرد ضعیف و ترک فعل مسؤولان شهرداری نوشهر و شرکت مجری پروژه نیروگاه زباله سوز شهرستان نوشهر منجر شده است تا خسارات زیست محیطی به بار بیاورد و در این بازدید از مسؤولان و دست اندرکاران این پروژه خواسته‌ایم تا هر چه سریعتر نسبت به رفع این معضلات اقدام اساسی انجام دهند.

دادستان کریمی با بیان اینکه مسئله محیط زیست خط قرمز دستگاه قضایی افزود: آلودگی های زیست محیطی ناشی از کم کاری و غفلت انسانی صدمات جبران ناپذیری بر پیکر طبیعت وارد می کند که گاها باهیچ جایگزین و یا اقدامی نمی‌توان لطمات وارده را جبران کرد.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان تاکید کرد: با هرگونه اقدام و اهمال که سلامت مردم و محیط زندگی آنان را به مخاطره اندازد و زیستگاه‌های طبیعی جانوری و گیاهی را مورد تهدید قرار دهد برخورد اجنتاب ناپذیر و جدی خواهیم کرد.

دادستان کریمی با اذعان به ترک فعل مسؤولان شهرداری در پروژه نیروگاه زباله سوز نوشهر، خطاب به دست اندرکاران هشدار داد در صورت عدم پیگیری در رفع مشکلات شیرآبه‌های رهاسازی شده در طبیعت، اعلام جرم خواهد شد و تمامی آنان مورد تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.

وی از عموم مردم و علاقمندان و فعالان حفظ محیط زیست خواست تا هر گونه اقدامات اینچنینی را سریعا به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال گزارش کنند.


منبع : فارس