۱۴:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳

دانش آموزان مازندرانی مستعد در ورزش کشتی شناسایی می شوند

دانش آموزان مازندرانی مستعد در ورزش کشتی شناسایی می شوند

رئیس هیئت کشتی مازندران خواستار شناسایی دانش آموزان مستعد در ورزش کشتی شد و گفت: کشتی مازندران در کشور و جهان دارای سبک است.

به گزارش کاسپین24 | عسکری محمدیان پیش ازظهر دوشنبه در نشست با مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دانش‌آموزان مستعد در ورزش کشتی شناسایی می‌شوند، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند اگر بخواهیم مشکلات و مسائل کشور را حل کنیم این مهم از آموزش و پرورش آغاز می‌شود، گفت: وزارت آموزش و پرورش زیر بنای توسعه کشور است و باید با وزارت ورزش و جوانان جهت رشد و شکوفایی استعدادهای ناب ارتباط تنگاتنگ و بیشتری داشته باشد.

رئیس هیئت کشتی مازندران با بیان اینکه کشتی مازندران در کل کشور و جهان دارای عنوان و سبک است، افزود: باید از طریق تفاهم‌نامه مشترک کارهای عملیاتی استعدادیابی در سطح مدارس را اجرایی کنیم.

به گفته وی، باید زیرساخت‌های لازم را جهت استعدادیابی و تست پیکرشناسی مهیا کنیم تا در آینده با برنامه ریزی دقیق و چشم اندازی بلند و قوی استعدادهایی را شناسایی کنیم که نظیر حسن یزدانی و رحمان عموزاد شاهد افتخار آفرینی برای کشور عزیزمان ایران باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیزدر این نشست با ابراز خشنودی از پیگیری استعدادیابی ورزشی دانش آموزان از سوی عسکری محمدیان، گفت: کشتی ورزش پهلوانی و اخلاق محور است و تلاش می‌کنیم با مشارکت با هیأت کشتی استان، در ترویج منش پهلوانی در میان دانش آموزان مثمرثمر باشیم.

علیرضا سعدی‌پور انعقاد تفاهم نامه مشترک هیئت کشتی استان مازندران و آموزش و پرورش استان برای ورزش پرافتخار کشتی ضروری دانست و اظهار داشت: یکی از ساعات مهم در مدارس آموزش و پرورش، تربیت بدنی است که ورزش به هرجهت مؤلفه سلامتی و تندرستی که در این زیست بوم جدید بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه به زودی تفاهم نامه‌ای جهت رشد متوازن وهدایت دانش‌آموزان مستعد در ورزش کشتی منعقد خواهیم کرد، گفت: براساس برنامه ریزی و هدف گذاری هیأت کشتی استان مازندران، آمادگی لازم را درخصوص شناسایی و بکارگیری استعداهای ورزشی برای آینده کشتی مازندران و کشور را مهیا خواهیم کرد.



منبع: مهر