۱۴:۲۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
رييس دانشگاه علوم پزشکي مازندران:

دانش آموزان مشکوک به کرونا حضوري به مدارس نيايند

دانش آموزان مشکوک به کرونا حضوري به مدارس نيايند

رييس دانشگاه علوم پزشکي مازندران تاکيد کرد دانش آموزان مشکوک به کرونا حضوري به مدارس نيايند


به گزارش کاسپین۲۴ | عباس موسوي با بيان اينکه دانش آموزان و کادر مدرسه بايد با رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي چرخه انتقال ويروس کرونا در مدارس را قطع کنند، اظهار کرد: اجباري در روش حضوري مدارس نيست و خانواده ها تصميم مي گيرند که از روش هاي حضوري يا غير حضوري براي آموزش فرزندان استفاده کنند، اولياي مدرسه به ساعات غير کلاس درس توجه کنند .

وي با بيان ايکه شيوه نامه هاي بهداشتي مربوط به مدارس به مراکز آموزشي ابلاغ شده و تمام همفکري هاي لازم با مسئولان آموزش و پرورش استان انجام شده تا بتوانيم در کنار آموزش، سلامت دانش آموزان را نيز تضمين کنيم، تصريح کرد:براساس دستورالعمل ابلاغ شده، به والدين توصيه اکيد مي شود که اگر در خانواده کوچکترين مورد مشکوک به کرونا پيدا شده دانش آموز را راهي مدرسه نکرده و در خانه آموزش هاي مجازي را پيگيري کنند.

رييس دانشگاه علوم پزشکي مازندران با بيان اينکه در دستورالعمل ابلاغي نيز تاکيد شده اجباري در حضور دانش آموزان وجود ندارد و مي توانند از آموزش هاي از راه دور نيز استفاده کنند، گفت: تاکيدمان اين است که حتما دستورالعمل به طور جدي و کامل اجرا شود و اجباري در شرکت دانش آموزان به صورت حضوري در مدارس نباشد و آن ها بتوانند به صورت انتخابي نحوه آموزش خود را انتخاب کنند .

موسوي افزود: مديران مدارس و والدين با توصيه دستورالعمل هاي بهداشتي به دانش آموزان و نظارت بر اجراي آن، ضمن کمک به قطع زنجيره انتقال ويروس، نه تنها موجب حفظ سلامت معلمان و دانش آموزان مي شوند بلکه به ارتقاي سلامت جامعه نيز کمک خواهند کرد ‌.

وي با اشاره به نکات مهمي که دانش‌آموزان و کادر مدرسه براي حضور در مدرسه بايد رعايت کنند، خاطرنشان کرد:حضور در کلاس ها با گروه هاي کوچک و با رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي در کلاس اتفاق مي افتد و از ازدحام کلاس ها جلوگيري شود.

رييس دانشگاه علوم پزشکي مازندران افزود: زنگ تفريح دانش آموزان بايد از شکل سنتي خارج شود واز حضور همزمان دانش آموزان در حياط مدرسه براي استراحت جلوگيري گردد.

موسوي با بيان اينکه تمام دانش آموزان و کادر مدرسه از ماسک استفاده کنند و همچنين پيش و پس از پايان هر کلاس دست ها به مدت يک دقيقه با آب و صابون شسته شود،گفت:مواد ضد عفوني کننده بايد در دسترس دانش آموزان قرار گيرد تا بتوانند به طور مرتب از آن استفاده کنند.

وي تصريح کرد: ضد عفوني کردن سطوح محيط مدارس مثل نرده ها و صندلي ها که در دسترس دانش آموزان قرار دارد به طور روزانه انجام شود، پنجره هاي کلاس ها و کليه فضاي سربسته باز باشند و تماس دانش آموزان با يکديگر مثل دست دادن و روبوسي ممنوع است.

رييس دانشگاه علوم پزشکي مازندران افزود: دانش آموزان پس از استفاده ماسک و دستکش به هيچ عنوان آن ها را در محيط مدرسه يا کلاس رها نکنند به علاوه سرويس هاي مدارس پروتکل هاي بهداشتي را به طور کامل اجرا کنند و فاصله گذاري اجتماعي در هنگام انتقال دانش آموزان حتما رعايت شود.

منبع : ايسنا