۱۹:۰۴ ۱۳۹۶/۱/۱۵
عضو هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستاهای آمل تاکید کرد:

داوطلبان مُر قانون را رعایت کنند/ضرورت رصد و برخورد بابرهم زنندگان افکار عمومی در فضای مجازی آمل

داوطلبان مُر قانون را رعایت کنند/ضرورت رصد و برخورد بابرهم زنندگان افکار عمومی در فضای مجازی آمل

کاسپین24عضو هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاهای آمل،گفت:ضرورت دارد تا مسئولان ذیربط،فضای مجازی را رصد و با تشویش کنندگان اذهان عمومی برخورد کنند تا انتخابات به صورت صحیح و با رضایت عمومی برگزار گردد.

عباس اقوامی آملی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر هراز بابیان اینکه تبلیغات زودتر از موعد نادیده گرفتن قانون است، اظهار کرد: کاندیداها در چهارچوب قانون و صداقت در بیان و عمل با رعایت حق‌الناس از تبلیغات زود هنگام انتخاباتی پرهیز کنند.
وی با عنوان اینکه تبلیغات زودهنگام، بحث حاشیه‌ای و غیر ضروری را رواج می‌دهد و افکار عمومی را مسموم و نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد، گفت: مردم شهرستان آمل با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری فضای انتخاباتی موجود را رصد و خواستار رعایت حق‌الناس از سوی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مباحث تبلیغاتی خود هستند.
عضو هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاهای آمل باتوجه به اینکه زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی اعلام نشده، تصریح کرد: برخی از نامزدها، فعالیت‌های تبلیغاتی و زودهنگام خود را در فضای مجازی و واقعی، نشست‌ها و میتینگ‌ها به‌صورت علنی و غیرعلنی آغاز کردند که این امر خلاف قانون است و تلاش می‌کنیم در این مورد حق الناس تضییع نشود.
اقوامی تا زمانی که آگهی انتخابات از طریق مراجع قانونی صادر نشد هرگونه تبلیغات انتخاباتی به صورت حقیقی و مجازی از سوی کاندیداهای احتمالی، هواداران و رسانه‌ها را ممنوع اعلام کرد و افزود: همه نامزدها باید به قانون احترام بگذارند، افرادی که در آینده می‌خواهند در پارلمان شهری قانون‌گذار باشند، باید قانون‌مندی خود را به آحاد مردم جامعه نشان دهند و این قانون‌مداری، احترام به ضوابط و مقررات انتخابات است.
وی شروع تبلیغات غیررسمی انتخابات شورای شهر و روستا را آفت زیان بار بد اخلاقی‌ها و نقض صداقت مشهود دانست و ادامه داد: از داوطلبان انتظار داریم که مُر قانون را رعایت کنند.
عضو هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاهای آمل مهمترین اسباب تهدید انتخابات را بعضی بی‌اخلاقی‌ها در تبلیغات زودهنگام انتخاباتی عنوان کرد و گفت: در فعالیت‌های تبلیغاتی هواداران و بعضا کاندیداها آنقدر مشغول فعالیت و بروز احساسات هستند که دیگر حواسشان به مراعات اصول اخلاقی انسانی و آداب اسلامی نیست.

اقوامی در ادامه با عنوان اینکه در انتخابات از بداخلاقی‌ها باید دست کشید، تصریح کرد: درک شرایط امروز از هر زمانی مهمتر است، دشمن دندان تیز کرده و پیاده نظام خود را برای نفوذ آرایش داده و منتظر بهره‌برداری است تا با ایجاد اختلافات از آب گل آلود، ماهی خود را صید کند تا مردم در انتخاب اصلح گمراه و یا ناامید شوند.

وی دست یابی به یک انتخابات سالم که بر پایه اصول اخلاقی باشد را نیازمند آن‌که همه نامزدها و هواداران آنها، اخلاق انتخاباتی را سرلوحه قرار دهند، انست و افزود: همه نامزدها و هواداران آنها باید در تبلیغات از تندخویی، جدال باطل و تخریب رقیب انتخاباتی که از مصادیق بارز تضییع حق‌الناس است، اجتناب کنند.
عضو هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاهای آمل با بیان اینکه نامزدها و طرفداران آنها باید بکوشند تنها به تبلیغ توانمندی‌های خویش و ظرفیت‌های موجود جامعه بپردازند، ادامه داد: همه ما وظیفه داریم قانون را رعایت کنیم، کسی حق ندارد با بی‌اخلاقی، رعایت نکردن انصاف، نادیده گرفتن حق الناس با سیاه نمایی و تخریب خدمات شورا در ادوار مختلف، ناکارآمد جلوه دادن، ایجاد یأس و ناامیدی در مردم و نیز با تخریب دیگر کاندیداها فضای انتخابات راملتهب سازد.
اقوامی با توصیه به گروه‌هایی که می‌خواهند برای معرفی نامزدها برای انتخابات فعال شوند یا به تبلیغات بپردازند، اظهار کرد: همان طور که هدف برگزاری انتخاباتی سالم با مشارکت آحاد مردم شهرستان آمل است و همگی ضمن رعایت قوانین برای رسیدن به اهداف خویش جهت مشارکت عمومی و حضور بیشتر مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نباید دروغ گفته یا غیبت علیه دیگر کاندیداها را رواج و یا با روئیت  شواهد یا قرائنی احساساتی به افراد برچسب زده و یا متهم کنیم.

وی انتشار دروغ، تهمت بستن و تخریب کاندیداهای محترم حتی به نفع دین را هم امری نادرست عنوان کرد و گفت: شرع مقدس هم به ما اجازه نمی‌دهد حتی به نفع دین، بی‌دینی کنیم، بر اساس آموزه‌های دینی خوب است بدانیم که حتی مراجع هم، اجازه گفتن دروغ یا گناه دیگری را نمی‌دهند.

عضو هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاهای آمل در پایان تصریح کرد: همه باید بصیرت لازم را داشته تا آخرت خویش را به دنیا خود و دیگران نفروشیم و انتخاباتی سالم  و باشکوه برگزار کنیم.